Re: Szukam Mądrego

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Mon 01 May 2006 - 19:19:10 MET DST

Osoba podpisana jako Krzysiek Z. <tukan77@tlen.pl> w artykule
<news:e355t6$h90$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

> Wcześniej zamiast DVD-RW BENQ miałem 2 napędy: DVD-ROM 16x Lite-On i
> CD-RW 48x24x48 Lite-On -
> wtedy wszystko było w porządku. Po zakupie BENQ zaczęły się jaja.
[...]
> Na pierwszy rzut oka - problem z hardware, lecz niestety nie jest to
> takie oczywiste.

Na drugi rzut też problem ze sprzętem, a przeczytanie wyciętych wyjaśnień
chyba czyni problem oczywistym...
Cały czas sprawdzałeś napędy optyczne i programy, a nie napisałeś nic, czy
sprawdziłeś reszty sprzętu, który ruszałeś podczas wymiany napędu. W
szczególności nie wspomniałeś, czy sprawdzałeś wpływ taśmy, którą jest
podłączony napęd. Najprostsze sprawdzenie w tym przypadku to podłączenie
nagrywarki inną taśmą do innego kanału, np. razem z dyskiem.
Poprawne działanie nagrywania w trybie PIO sugeruje, że przyczyną są raczej
problemy z przesyłaniem danych przez uszkodzoną lub niedociśniętą taśmę niż
kłopoty z pamięcią czy zasilaczem. Gorzej, jeśli taśma jest w porządku -
wtedy możesz mieć uszkodzone gniazdo na płycie głównej lub w nagrywarce.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)