Re: Outlook Expres - nieznany błąd, niby nie wysyła a wysyła.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 01 May 2006 - 19:16:39 MET DST

** Michal Kawecki wrote:

> Nie. Próbuję Ci tylko przekazać, że taka metoda skanowania jaką
> stosuje AVG w żaden sposób nie zapobiegnie rozsyłaniu się trojana z
> zainfekowanego systemu.

Zapobiegnie bo komunikacja SSL nie jest skanowana (więc nic po drodze
nie ma nawet szans).

> Co innego, gdyby wymuszał on na kliencie szyfrowanie własnym osobnym
> certyfikatem.

Problem zrobić, dokładnie tak działa SSL? :)

> Napisanie trojana obsługującego SSL-a jest jednak ciut trudniejsze.
> Ale patrz dalej.

(...)

> Dokładnie. Patrz dalej.

> Najpierw musiałby go rozpoznać jako trojana. I tu wracamy do
> podstawowej niespójności w Twojej logice i do pytania postawionego na
> samym początku dyskusji przez Picia - w jakiż to sposób ten antywirus
> miałby teraz wyłapać trojana, skoro nie potrafił go wyłapać już na
> etapie infekcji systemu? Użyłby innych sygnatur?

Przecież już doszliśmy do tego (wątek obok), że skaner rezydentny
wszystkiego nie skanuje, za to skaner pocztowy skanuje każdą przesyłkę.

> Nie, nie jest. Z reguły maile wysyła się tylko do tych oddziałów, do
> których wysyła się dany towar. W OE i w Outlooku doskonale sprawdzają
> się tutaj grupy adresatów.

Bardziej doskonale IMHO sprawdziłby się sensowny katalog dla
organizacji, bo jak np. chcesz między tymi setkami oddziałów
dystrybuować te grupy adresatów (a raczej listę, której są podzbiorem).

Generalnie ten wątek kończę bo zaczynasz mi wmawiać, że MUA jest
lepszym rozwiązaniem niż dedykowany serwer do obsługi listy mailingowej.