Szukam Mądrego

Autor: Krzysiek Z. <tukan77_at_tlen.pl>
Data: Mon 01 May 2006 - 17:26:04 MET DST

Witam,

Zacznę od konfiguracji mojego komputera:

ECS K7VZA 3.0
Athlon XP 2000+
384MB SDRAM
Seagate 300GB
DVD-RW BENQ DD DW1650
FDD 3,5"
Sapphire Ati Radeon 9250 128MB
jakiś modem 56k (nieużywany)
kontroler USB 2.0 (5 wyjść)
Sound blaster Audigy 2 ZS
i jeszcze Modem ADSL Thomson Speedtouch 330 podłączony do USB :)
Zasilacz Chieftec GPS-350EB-101A
System Windows XP Pro SP2

Wcześniej zamiast DVD-RW BENQ miałem 2 napędy: DVD-ROM 16x Lite-On i CD-RW
48x24x48 Lite-On -
wtedy wszystko było w porządku. Po zakupie BENQ zaczęły się jaja.

Przy wypalaniu płytki (nieważne czy to CD, czy DVD) w dowolnym momencie
następuje restart komputera, czasami po takim restarcie odpala się CHKDISC i
sprawdza czy nie ma błędów.
Problem występuje tylko i wyłącznie przy wypalaniu płyty. Jeśli chodzi o
odczyt - wszystko jest ok
Na pierwszy rzut oka - problem z hardware, lecz niestety nie jest to takie
oczywiste.

Co zostało zrobione:

1. Wymieniłem nagrywarkę na inną (taką samą) - to samo
2. Testowałem różne wersje Nero - to samo
3. Uaktualniałem stery do płyty głównej i firmware nagrywarki - to samo
4. Po odptaszeniu opcji "Automatycznie uruchom ponownie" w "Mój
komputer" ---> Właściwości ---> Zaawansowane ---> uruchamianie i
odzyskiwanie ---> "ustawienia" ,komputer już się nie restartuje wywala się
niebieski ekran z napisem "System został zamknięty aby zapobiec uszkodzeniu
tego komputera....................." i na dole informacja, że wykonywany
jest zrzut pamięci.
Mam kolegę informatyka, który po obejrzeniu zrzutu pamięci jądra systemu
stwierdził, że coś wpieprza się w obszar jądra i robi tam "misz-masz".
Obiecał mi, że przyjrzy się temu dokładaniej, ale wyjechał na długi weekend
i muszę na razie walczyć sam :)
5. Przełączałem tryb z DMA2 na PIO i było ok, ale jak to chodzi - każdy wie
6. Dzisiaj odzyskiwałem system z obrazu sprzed 2 lat (obraz zrobiony zaraz
po zainstalowaniu systemu + sterowniki + uzywane przeze mnie programy) -
żesz k...... dzieje się to samo

Zostaje mi tylko instalacja systemu od zera, ale jak o tym pomyślę to mi się
niedobrze robi i najpierw wolę zapytać grupowiczów.

Czy to możliwe, że np nagrywarka z płytą główną się nie lubią i zostaje mi
sprzedaż BENQ i zakup np LG, bo już w końcu nie wiem czy to wina software'u
czy hardware'u.
Miał ktoś może podobny podobny problem i sobie z nim poradził - ja zaczynam
się poddawać.
Proszę o pomoc!

Pozdrawiam
Krzysiek Z.