Re: Bootowanie po sklonowanou partycji ghostem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 23:17:05 MET DST

Użytkownik "Anka S" <stonoga@NoSPAM.poczta.fm.invalid> napisał w
wiadomości news:e2lsdc$ipr$1@h1.uw.edu.pl...

> Witajcie
> Mam na starym dysku XP i Linuxa z LILO.
> Kiedys po instalacji XP zrobilam obraz partycji systemowej Ghostem
> (ale nie obraz calego dysku). Kupilam teraz 120 (Samsunga, grzeje
> sie jak piec parzy). Podzielilam na partycje, (inaczej niż stary

To bardzo niedobrze, bo te dyski zdecydowanie najmniej się grzeją z
wszystkich dostępnych na rynku. Zamiast instalować system, zanieś go do
serwisu, niech go wymienią.

> dysk) sformatowałam i sklonowalam na partycję systemową obraz
> starej partycji systemowej. Czyta się prawidłowo. Co mam zrobić,
> zeby mieć bootowalną. Na nowym dysku nie będzie linuxa. I w
> kompie zostanie docelowo tylko nowy dysk Czy cos skopiować ze
> starego dysku i jak (MBR?), czy wyjąć stary dysk i włożyć płytę
> WinXP i on mi cos sam zaproponuje? Bardzo proszę o odpowiedź, bo
> na jutro muszę zamienic dyski.

Wystarczy, jeśli wepniesz nowy dysk w miejsce docelowe (na tasiemce),
wskażesz go w BIOS-ie jako urządzenie bootujące, a następnie uruchomisz
Konsolę Odzyskiwania z płytki instalacyjnej XP i wykonasz dwa polecenia:
fixmbr oraz fixboot. Po czym system powinien był się normalnie
uruchomić. W razie gdyby nie zechciał, to pomóż mu ustawiając jeszcze
jego partycję systemową jako aktywną, np. DOS-owym fdiskiem. Jeśli i to
nic nie da, to popraw mu ścieżki w pliku Boot.ini poleceniem bootcfg
/rebuild.

Opis Konsoli Odzyskiwania:
http://www.searchengines.pl/phpbb203/index.php?showtopic=14270&st=0&/

--