Re: problem z instalacja WinXP na laptopie z SATA i bez FDD

Autor: Marcin Z. <mziel-nospam_at_szczecin.home.pl>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 14:26:16 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" napisał w wiadomości

> Komunikat jest, bo nie ma jeszcze w systemie sterowników do tego
> kontrolera. Musisz je zainstalować mając to XP uruchomione z wyłączonym
> AHCI. Po instalacji zakończonej restartem i włączeniem AHCI system
> będzie już mógł ich użyć. Gdybyś pomimo tego nie mógł jednak go
> uruchomić (komunikat o braku jakiegoś pliku systemowego), to trzeba
> będzie jeszcze poprawić numerek kontrolera w ścieżce do systemu w pliku
> Boot.ini.

To nie jest zwykła instalka sterowników tylko osobny installer Intela :
INTEL MATRIX STORAGE MANAGER 5.0, który po uruchomieniu przy wyłączonym AHCI
wyświetla taki komunikat : "Wystąpił błąd niezgodności urządzenia. To
oprogramowanie nie obsługuje tego mikroukładu. (...)". Wgrałem ręcznie pliki
IAAHCI.CAT, IAAHCI.INF, IASTOR.CAT, IASTOR.INF i IASTOR.SYS do folderu z
driverami i próbowałem zainstalować prawym przyciskiem myszy na plikach .INF
ale nic to nie dało. Pewno te drivery muszą się ładować gdzieś na samym
początku systemu.

> Wydajności Ci to nie podniesie, chyba że ten dysk obsługuje NCQ, a i
> wtedy te 2% niewarte zachodu. A lepsze zarządzanie energią może tutaj
> oznaczać chyba jedynie hotswapping, którego i tak nie wykorzystasz
> (laptop). Najlepiej pomierz osiągi dysku jakimś programem testującym i
> jeśli będą optymalne, to daj sobie spokój...

Niby tak, ale ponoć coś jednak przyspiesza a czemu nie korzystać skoro jest
taki hardware a nie inny... Zwłaszcza że kupiłem dwa takie same laptopy i
chciałbym mieć możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności SATA.

To jest dysk : FUJITSU MHV2080BH i właśnie czytam na sieci, że :

The disk drive (the MHV2xxxBH Series) has an internal data rate up to
61.3 MB/s. The disk drive supports an external data rate 1.5Gbps (150MB/s)
(Serial-ATA Generation-1). And the disk drive realizes a high performance by
high-speed transfer rate combined with Native Command Queuing (NCQ).

Tak więc opłaca się powalczyć o większą wydajność!!

Marcin