Re: problem z instalacja WinXP na laptopie z SATA i bez FDD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 24 Apr 2006 - 12:25:16 MET DST

Użytkownik "Marcin Z." <mziel-nospam@szczecin.home.pl> napisał w
wiadomości news:e2i5dm$a72$1@zeus.man.szczecin.pl...

> 1) Jak AHCI jest wyłączona w BIOSie to nie zainstaluje się -
> komunikat braku odpowiedniego kontrolera. Jak włączę AHCI to nie
> ładuje się system.

Komunikat jest, bo nie ma jeszcze w systemie sterowników do tego
kontrolera. Musisz je zainstalować mając to XP uruchomione z wyłączonym
AHCI. Po instalacji zakończonej restartem i włączeniem AHCI system
będzie już mógł ich użyć. Gdybyś pomimo tego nie mógł jednak go
uruchomić (komunikat o braku jakiegoś pliku systemowego), to trzeba
będzie jeszcze poprawić numerek kontrolera w ścieżce do systemu w pliku
Boot.ini.

> 2) Myślę o lepszym zarządzaniu energią,
> zwiększeniu wydajności dysku.

Wydajności Ci to nie podniesie, chyba że ten dysk obsługuje NCQ, a i
wtedy te 2% niewarte zachodu. A lepsze zarządzanie energią może tutaj
oznaczać chyba jedynie hotswapping, którego i tak nie wykorzystasz
(laptop). Najlepiej pomierz osiągi dysku jakimś programem testującym i
jeśli będą optymalne, to daj sobie spokój...

P.S. http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_21796342.html

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/