Re: problem z instalacja WinXP na laptopie z SATA i bez FDD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 09:52:46 MET DST

Użytkownik "Marcin Z." <mziel-nospam@szczecin.home.pl> napisał w
wiadomości news:e2ig53$gfb$1@zeus.man.szczecin.pl...

> To nie jest zwykła instalka sterowników tylko osobny installer
> Intela : INTEL MATRIX STORAGE MANAGER 5.0, który po uruchomieniu
> przy wyłączonym AHCI wyświetla taki komunikat : "Wystąpił błąd
> niezgodności urządzenia. To oprogramowanie nie obsługuje tego
> mikroukładu. (...)".

A na pewno uruchamiałeś właściwą instalkę? Bo coś mi się wierzyć nie
chce....

> Wgrałem ręcznie pliki IAAHCI.CAT,
> IAAHCI.INF, IASTOR.CAT, IASTOR.INF i IASTOR.SYS do folderu z
> driverami i próbowałem zainstalować prawym przyciskiem myszy na
> plikach .INF ale nic to nie dało. Pewno te drivery muszą się
> ładować gdzieś na samym początku systemu.

Zapomniałeś o dorzuceniu pliku TXTSETUP.OEM, gdzie są te sterowniki
opisane. Bez tego pliku ich nie zainstalujesz. Tutaj jest to dokładnie
opisane: http://www.intel.com/support/chipsets/imst/sb/CS-020825.htm
(punkt 1). Natomiast instalkę Intela (czyli plik IATA50_ENU.EXE)
uruchamia się już spod działającego systemu, żeby uzyskać dostęp do
opcji konfiguracyjnych poprzez GUI, i powinna się była ona zainstalować
niezależnie od tego, czy AHCI zostało w BIOS-ie włączone, czy nie...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/