Re: Jaki program pokaze, czy admin sieci skanuje mi dyski

Autor: zakr <adres_at_mail.w.stopce>
Data: Fri 14 Apr 2006 - 23:16:58 MET DST

Użytkownik "Bartek Siebab":

> ciekawe jak odfiltrujesz mp3'jki zagnieżdżone w wordzie jako obiekt a iet
> wstawiony w arkusz excela jako obiekt a to w prezentacje power pointa
> i spakowane zipem... -> tak wiem, to zboczenie skraje ale niestety
> i takie maile latają po sieci :D

Ograniczeniem wielkości maila np. do 3MB?
Pomyśl. Wysłanie mp3 dobrej jakości znacznie przekracza tą grnicę. A pozatym
kto Ci powiedział że masz stosować tylko jedną metodę?
Zwróć też uwagę że mp3 trzeba jakoś odtworzyć. Wystraczy zablokować playery
(albo zablokować wogóle uruchamianie czegokolwiek oprócz software
zainstalowanego) i po sprawie. nikt nie będzie trzymał plików, których nie
może używać.

> no niestety sms'a brak i co dalej? :p -> hint SMS też by skanował
> więc czym by się to miało różnić od zapuszczenia zdalnie skryptu
> skanującego na dysk przez admina? ha?

Tym, że skrypt szuka plików z okreslonymi rozszerzeniami, nie przeglądając
reszty. Administrator przegląda. Wybacz, ale nie chce mi się tego tłumaczyć.
Na ten temat znajdziesz bardzo dużo w Googlu. Poczynając od polityk
bezpieczeństwa, a na "best practices" kończąc.

> phi! a dużo ci to da... zmiana rozszerzenia przed wgraniem i voila...

Trzeba to jeszcze jakoś odtworzyć. Prawda?

> skanowanie to przeglądanie zautomatyzowane - zwraca pewien zestaw
> podejrzanych obiektów do pooglądania... ;-)

Nic nie zwraca. Może zaraportować że użytkownik X ma np 50 plików mp3 i
zapyta czy usunąć, ale przeważnie skrypt odrazu sam kasuje, jesli polityka
zabrania trzymania mp3 na dysku.

--
Pozdrawiam
Zakr