Re: Dostęp do pen-drive'a bez literki dysku - czy możliwe ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 16:30:07 MET DST

"Michal Kawecki" mn0l1e.4tg.ln@kwinto.prv

> Dyskietki są niezbędne wtedy, gdy chcesz cokolwiek zrobić bez
> pośrednictwa systemu Windows. Bo obsługa dysków USB w DOS-ie tudzież
> przez płytę główną jest szczątkowa. Podobnie jak potrzebny jest
> interfejs PATA, bez którego nie da się używać większości dyskowych
> programów narzędziowych, sterujących dyskiem bezpośrednio a nie poprzez
> sterowniki systemu operacyjnego. Zauważyłem, że dla przeciętnego
> zjadacza chleba synonimem "nowoczesności" bywa usunięcie stacji
> dyskietek, portów RS232/LPT i całkowite przejście na dyski SATA.

Akurat nowoczesność poszła w ostatnich kilku latach w porty RS232
(i jego mutacje, czyli aż ;) do ,,wieloportu'' RS485) co miałem
niedawno przyjemność oglądać na wystawie. :) RS232 występuje niemal
wszędzie, o czym się można łatwo przekonać, dlatego usuwanie go
z PeCetów sensu nie ma. Jest tani, prosty i do wielu zadań aż za szybki. :)
Niby pożera całe przerwanie IRQ, ale chyba i tak nie jest wiadomo, co z tym
przerwaniem, w razie jego zwolnienia, uczynić. :)

> Ale to źle pojęta nowoczesność, bo ona oznacza w istocie samoograniczenie.

Stacja dyskietek może być emulowana z płyty CD/DVD. :)
Jest tylko jedna niedogodność takiej ,,stacji'': Nie można na niej pisać. :)

Ja od kilku lat nagrywam tylko płyty bootowalne i nie brakuje mi wcale stacji
dyskietek. Od jakiegoś czasu mam łatwiej w życiu ;) -- nie muszę restartować
komputera, aby sprawdzić, czy płyta będzie bootująca, bo sprawdzam to już na
obrazku ISO, który czytam (jako płytę CD/DVD) za sprawą VM. :)

> Każda z nich otrzyma własną literkę. Bo literki dostają partycje, a nie
> dyski, i tak powinienem był od samego początku pisać w tym wątku ;-).

No i tu niespodzianka: Tylko jedna partycja otrzymywała literkę.
Innym się to nie udało. :) A próbowałem na wiele sposobów. :)

Pozakładałem (pokopiowałem gotowce, bo zakładanie ,,od zera'' długo trwa)
na penie partycje podstawowe, rozszerzoną i pod nią masę logicznych, lecz
jakkolwiek kombinowałem -- nie udało mi się nadać literek kilku partycjom.

E. :)