Re: Dostęp do pen-drive'a bez literki dysku - czy możliwe ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 09:54:31 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości
news:e1k5bq$g10$1@flis.man.torun.pl...

> "Michal Kawecki" g93k1e.bcb.ln@kwinto.prv
[...]
> Oj, wymierają, zwłaszcza w czasach penów... :)
> Ja nie używam dyskietek chyba od sześciu lat.
> Jest tylko dla nich jedno zastosowanie -- upgrade
> BIOSu płyty, kiedy trzeba zgrać stary BIOS. :)

Dyskietki są niezbędne wtedy, gdy chcesz cokolwiek zrobić bez
pośrednictwa systemu Windows. Bo obsługa dysków USB w DOS-ie tudzież
przez płytę główną jest szczątkowa. Podobnie jak potrzebny jest
interfejs PATA, bez którego nie da się używać większości dyskowych
programów narzędziowych, sterujących dyskiem bezpośrednio a nie poprzez
sterowniki systemu operacyjnego. Zauważyłem, że dla przeciętnego
zjadacza chleba synonimem "nowoczesności" bywa usunięcie stacji
dyskietek, portów RS232/LPT i całkowite przejście na dyski SATA. Ale to
źle pojęta nowoczesność, bo ona oznacza w istocie samoograniczenie.

> Wracając do literek i penów: Ciekawie ;) wygląda przydział
> liter, gdy pen zawiera nie jedną, lecz wiele partycji. :)

Każda z nich otrzyma własną literkę. Bo literki dostają partycje, a nie
dyski, i tak powinienem był od samego początku pisać w tym wątku ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/