Re: Dostęp do pen-drive'a bez literki dysku - czy możliwe ?

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 11:49:45 MET DST

Michal Kawecki log:
[...]
> No to niestety masz ten sam problem, co powyżej. B jest domyślnie
> zarezerwowane dla stacji dyskietek, więc pen sam się do tej literki nie
> przypisze, pomimo iż jest ona z reguły wolna.

Mam, ale tylko za 1-szym razem. System rezerwuje B (tak jaby na stałe:-) dla
danego pena i jest OK.
A ponieważ postanowiłem używać tylko 1-ego największego i najszybszego to
nie mam obecnie problemu.
AFAIK radziłem sobie kiedyś w sytuacji multi-pen:-) np. jn ... no i metoda
via konsola Diskmgmt.msc jest IMHO najwygodniejsza.

> BTW w sumie to nawet
> byłoby ciekawe rozwiązanie, gdyby dało się wymusić na systemie, żeby
> przypisywanie napędów USB zaczynał od B. Wtedy całkiem znikłyby problemy
> takie jak w topicu.

Może pomoże:-)
-------
ECHO OFF
FOR /F "delims=" %%x IN ('MOUNTVOL F: /L') DO SET DF=%%x

IF "%DF%"=="Nie mogę znaleźć literki dla pena ...!;-)" GOTO END
IF NOT EXIST B:\. GOTO DB
IF NOT EXIST C:\USB1 GOTO DC
IF NOT EXIST D:\USBN GOTO DD

:DB