Re: Dostęp do pen-drive'a bez literki dysku - czy możliwe ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 02:17:25 MET DST

"Michal Kawecki" g93k1e.bcb.ln@kwinto.prv

> ^^^^^^^

Jakimś programem forsującym. :)

> Toż właśnie o tym piszę, że jeśli choć raz przypiszesz napędowi USB
> jakąś literkę - A, B, czy jakąkolwiek inną - to zostanie to zapamiętane
> w rejestrze i użyte przy ponownym podłączeniu tego konkretnego napędu.

Tuż po wysłaniu poprzedniego postu pen podpiął się u mnie pod
literkę J, choć była ona przypisana do jednej z partycji, na
dodatek ostro obrabianej, a wolnych liter było bodajże
2(A, B)+2(K, L)+4(V, W, X, Y), czyli 8 sztuk. Gdy ostatni raz
podłączałem tego pena, tej akurat partycji nie było wcale, bo
ją utworzyłem kilkanaście godzin temu, ale szansa na to, że
litera J była akurat wolną -- jest praktycznie żadna. :)

> Ale jeśli podepniesz nowy napęd, to dostanie on pierwszą wolną literkę,
> jednak z wyłączeniem A i B. Szkoda, bo można by je było jednak dołączyć
> do puli automatycznie przydzielanych wolnych literek, jako że stacje
> dyskietek wymierają.

Oj, wymierają, zwłaszcza w czasach penów... :)
Ja nie używam dyskietek chyba od sześciu lat.
Jest tylko dla nich jedno zastosowanie -- upgrade
BIOSu płyty, kiedy trzeba zgrać stary BIOS. :)

Wracając do literek i penów: Ciekawie ;) wygląda przydział
liter, gdy pen zawiera nie jedną, lecz wiele partycji. :)

E. :)