*.bat i przetwarzanie tekstów?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Thu 13 Apr 2006 - 08:30:13 MET DST

Witam,

Muszę napisać pod XP/w2k skrypt, który pobierze adresy IP komputera,
sprawdzi czy któryś z nich pasuje do ustalonego schematu (np. 10.x.10.*)
i na podstawie tego znalezionego ustawić routing. Czyli tak naprawdę chodzi
o coś takiego:
 1. uruchom ipconfig
 2. znajdź swój adres pasujący do 10.*0.10.*
 3. uruchom:
    route add 10.101.0.0 MASK 255.255.0.0. ZNALEZIONY_ADRES METRIC 1
    route add 10.102.0.0 MASK 255.255.0.0. ZNALEZIONY_ADRES METRIC 1

Szukałem jakichś informacji na temat choćby prymitywnego przetwarzania
tekstów w plikach wsadowych, ale niestety nie znalazłem niczego co by było
tu właściwe...

Pewnie pomógłby windows scripting tool, ale to z kolei jest tak pokręcone że
trzeba się chyba doktoryzować z .net :(

Czy są jakieś wbudowane komendy windows, które mają choć część
funkcjonalności awk albo choćby cut? Nie chcę uzależniać skryptu od jakiegoś
dodatkowego narzędzia (np. basha ;), bo już samo dostarczenie użytkownikom
pojedynczego bat-a jest problemem a co dopiero jakieś zabawy w instalację,
ustalanie ścieżek itd...

Będę wdzięczny za jakieś pomysły i sugestie...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004