Re: [XP] Dysk ciagle chrobocze, pomozcie bo zwariuje

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 00:39:21 MET DST

W wiadomości: jike1e.l7a.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
> Użytkownik "latet" <latet@xxx.pl> napisał w wiadomości

> To zależy. Jeśli priorytetem jest ochrona przed atakami z zewnątrz, to
> jest ona zupełnie wystarczającym zabezpieczeniem. Osobiście nie czuję
> potrzeby szukania "wroga" wewnątrz systemu przy pomocy >dziurawych<
> firewalli, od tego mam inne narzędzia, więc mnie ona w zupełności
> wystarcza. Jedyne czego mi naprawdę brakuje to możliwości bieżącego
> podglądu ruchu w sieci, tudzież logów.

Witam!

Czasem także jest podnoszony argument, że stosowanie Windowsowego firewall
to jak używanie zamków w drzwiach jednej firmy. To znaczy, że jest to
popularne oprogramowanie przez to bardzo podatne na ataki.

Z drugiej strony jest to zaleta. Instalatory potrafią automatycznie tworzyć
w nim reguły co ułatwia życie. Szkoda, że firewall nie informuje o tym po
instalacji. A może są jakieś warningi w logu tylko ich nie zauważyłem?

Przy takim firewallu chyba praca na koncie administratora mija się z celem.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski