Re: [XP] Dysk ciagle chrobocze, pomozcie bo zwariuje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 12:06:48 MET DST

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e1eo3b$dc$3@news2.ipartners.pl...
> W wiadomości: jike1e.l7a.ln@kwinto.prv,

> Witam!
>
> Czasem także jest podnoszony argument, że stosowanie Windowsowego
> firewall to jak używanie zamków w drzwiach jednej firmy. To
> znaczy, że jest to popularne oprogramowanie przez to bardzo
> podatne na ataki.

Czy ja wiem... jakoś jednak nie słychać o takich atakach. Być może
dlatego, iż w przypadku infekcji "od wewnątrz" szkodnik nie musi się
zajmować Zaporą, gdyż ona i tak przepuści generowany przez niego ruch na
zewnątrz.

A tak BTW to pokaż mi przykład szkodnika, który zakłada sobie własne
regułki w ustawieniach Zapory, sam jestem ciekaw. Bo do tej pory
spotykałem tylko takie, które Zaporę wyłączały.

> Z drugiej strony jest to zaleta. Instalatory potrafią
> automatycznie tworzyć w nim reguły co ułatwia życie. Szkoda, że
> firewall nie informuje o tym po instalacji. A może są jakieś
> warningi w logu tylko ich nie zauważyłem?
>
> Przy takim firewallu chyba praca na koncie administratora mija się
> z celem.

A przy innym nie? Przecież pierwszą rzeczą, jaką czyni wiele wirusów i
trojanów, jest wyłączenie lub deaktywacja firewalla i antywirusa.
Wystarczy tylko uruchomić takiego szkodnika na prawach administratora.
Dotyczy to w równym stopniu chyba wszystkich popularnych firewalli na
rynku.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/