Re: [XP] Systemowa wyszukiwarka - dwie wersje

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 21:27:12 MET DST

W wiadomości: e0qovs$f33$1@inews.gazeta.pl,
latet <latet@xxx.pl> napisał(a):
[...]
> To wiem. To tego służy Windows Grep.

Witam!

Czy chodziło Ci o narzędzie?:
http://www.wingrep.com/

> [...]
> Nienawidzę jak w okresie "bezczynności" dysk mi chrobocze,
> a ja nie wiem co robi (a nawet jak wiem, to nie chcę).
>
> Nawiasem mówiąc - wciąż mam ten problem (w mniejszym
> zakresie) i nie bardzo mogę dojść do przyczyny. Indeksowanie
> wyłączone. Antywirus też wtedy nie skanuje. Nie robi tego
> żaden program, ktory swiadomie zainstalowalem. Wirusy
> wykluczam z najwyższym prawdopodobieństwiem. Pewnie
> jakaś inna usługa, której nie znam. Być może też jest to
> auto-skanowanie dysku, ale tego nie umiem stwierdzić,
> bo dioda hdd i tak nie świeci (kontroler SATA na PCI).
[...]

W Twoim przypadku może to być Prefetch:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Gaining-Speed-Empty-Prefetch-XP.html

Wydaje mi się, że ten mechanizm może wykorzystywać bezczynność systemu.
Może to być Skype albo inny program, który dokonuje regularnych odczytów
plików, kluczy w rejestrze.

Generalnie nie jestem przeciwnikiem indeksowania. W bazach danych indeksy są
stosowane z powodzeniem. Przy wielkość współczesnych dysków chyba takie
mechanizmy wydają się coraz bardziej na miejscu. Natomiast ta implementacja
w XP chyba niezbyt przydaje się w pracy.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski