Re: [XP] Systemowa wyszukiwarka - dwie wersje

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 01:17:58 MET DST

W wiadomości: e0o7ke$e16$1@inews.gazeta.pl,
latet <latet@xxx.pl> napisał(a):
> Witam,
>
> Jak kliknę na pulpit i naciśnę F3, to wyskakuje
> taka wyszukiwarka plików (i w plikach) jaką lubię,
> prosta, przejrzysta, bez zbędnych bakjerów w stylu W2K.
>
> Natomiast jak wchodzę przez START/Wyszukaj
> to włacza się upierdliwa wersja "kolorowa",
> zaczynająca się od "Co chcesz wyszukać?". Udało mi się
> wyłączyć animowanego psa, ale chciałbym, a wiem,
> że się da, całkiem wyłaczyć tę wersję "dla niedorozwiniętych"
> i po wejściu START/Wyszkuaj miec normalne, klasyczne
> wyszukiwanie.
>
> Czy ktoś pamięta, jak tego dokonać?
[...]

Witam!

W wyszukiwarce musisz wybrać operację "Zmień preferencje". Następna jest
opcja "Zmień zachowanie wyszukiwania plików i folderów". Opcję tą należy
przestawić na Zaawansowane.

Po wybraniu opcji zaawansowanej można także ustawić zachowanie wyszukiwarki
względem plików ukrytych i systemowych. W tym celu należy wybrać operację
"Bardziej zaawansowane" na stronie wyszukiwania plików.

Wyszukiwarka XP ma to do siebie, że nie szuka tekstu we wszystkich plikach.
Rozszerzenie pliku musi być skojarzone z filtrem, który określa jak
przeszukiwać dany plik. Mam skrypt, który znalazłem w jednym z pism
komputerowych. Dzięki temu skryptowi w bezpieczny sposób można skojarzyć
rozszerzenie pliku z filtrem tekstowych.

Czasem usługa indeksowania przeszkadza w osiągnięciu prawidłowego wyniku
wyszukiwania. Wyniki mogą być nieaktualne bo zawartość katalogu przed chwilą
uległa zmianie. W preferencja można także ustawić korzystanie usługi
indeksowania przy wyszukiwaniu.

Czasem wyszukiwarka przeszkadza osiągnięciu zamierzonych celów z innych
względów. Wtedy warto szukać z wiesza poleceń. Np. dir *.* /a /e wyświetla
wszystkie pliki łącznie z ukrytymi i podkatalogami (w tym pustymi). Jest
także polecenie find. Wtedy pozbywamy się eksploratora, filtrów i usługi
indeksowania.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski