Re: Wolne przeglądanie przy zmapowanych dyskach

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 18 Mar 2006 - 10:43:31 MET

Użytkownik "Wojtek Michalski" <halskiBEZ-SPAMU@kolejBEZ-SPAMU.one.pl>
napisał w wiadomości news:dvdvi6$s9v$1@news.dialog.net.pl...
> Zaznaczam, że gdy pliki są już kopiowane, to mogę kopiować ciężke
> gigabajty i nic się nie przycina. Problem jest jakby w czasie dostępu do
> zmapowanego dysku.

Wietrzę oszczędność energii, Panie :)
Sprawdziłbym, czy w zarządzaniu energią (lub w inny sposób) dyski nie są
wyłączane po dłuższej nieaktywności. Kilkusekundowa przerwa właśnie na to
wskazuje, że dysk, do którego potrzebny jest dostęp musi się najpierw
rozpędzić, co może trwać niekiedy (przy obecnych dyskach już raczej rzadko)
ponad 10 sekund, zwykle jednak ok 3-4. Wiadome, że w tym czasie dysk nie
może przesyłać danych, bo nie ma jak, chyba, że zbuforuje, jeśli będzie miał
co.
Zdecydowanie proponuję wyłączyć wyłączanie dysków, gdyż po pierwsze ma
szansę zlikwidować problem, po drugie znakomicie przedłuży trwałość dysku -
HDD nie lubią co rusz startować i haltować, lepiej, niech jadą cały czas. A
energii znowu nie leci aż tyle więcej.

--
LH