Re: [winxp] problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 09:39:07 MET

Użytkownik "Karol 'Carlos' Cieśla" <kareem33WYTNIJTO@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:756d.00000034.440e8f83@newsgate.onet.pl...
> Mam pewien problem z partycjami i nie wiem czy to zamierzone
> dzialanie Windowsa, czy jakis bug.
> Zainstalowalem windowsa, utworzylem jedna partycje podstawowa o
> rozmiarze 10 GB. Nastepnie w Windowsie utworzylem dwie partycje
> podstawowe o rozmiarach 100 MB i 512 MB oraz partycje rozszerzona
> (bez dyskow logicznych) w pozostalym obszarze dysku (caly dysk ma
> 200 GB). Po zainstalowaniu chcialem zainstalowac Linuxa (Fedora
> Core). W trakcie instalacji zmienilem system plikow z drugiej
> partycji (100 MB) na ext3, trzeciej (512 MB) na swap, w
> [...]

Linux zakłada dyski logiczne w sposób mocno niestandardowy. Załóż może
drugą partycję extended tylko na potrzeby Windows i na niej operuj; choć
Microsoft nie wspiera wielokrotnych partycji riozszerzonych, to takie
rozwiązanie powinno działać i nie spowoduje konfliktów pomiędzy sposobem
zarządzania partycjami w w obu systemach. Swoje partycje możesz bez
problemów odzyskać przy pomocy Testdisk, gdyż jedynym problemem będzie
tu prawdopodobnie odtworzenie zagubionych informacji na temat
"łańcuszka" dysków logicznych.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/