Re: Instalacja Terminalowa i Windows 2003 server ent. PL

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 11:47:16 MET

Eugeniusz Rink napisał(a):
> Mam pytanko odnosnie instalacji terminalowych. Co powinienem kupic,
> jakie dokladnie licencje do instalacji terminalowej 25 stanowisk
> klienckich opartych na instalacji Linuxa ThinStation oraz serwera
> aplikacji z zainstalowanym Windowsem 2003 XP server enter.
>
> Czy ktos juz instalowal takie cos??

tak, tyle ze na win2000, a nie na 2003

> W Microsoft Polska zrobili mnie w konia i handlowiec, kiedy dzwonilem w
> sierpniu 2005 roku podal mi dwa produkty jakie musze miec:
>
> P72-00273 -> Windows 2003 server ent 2003 Polish OLP NL AE - 1 szt.
> R18-00420 -> Windows Server CAL 2003 Polish OLP NL AE Device CAL - 25 szt.

to są licencje: 1 serwer + 25 "normalnych" licencji dostępowych do
serwera, czyli takich, które pozwalają na korzystanie z serwera poprzez
sieć przez 25 komputerów/terminali

> Produkty zostaly sprowadzone i zainstalowane. Wszystko dzialalo OK procz
> tego, ze terminale dostaly dostep na 120 dni. Po tym czasie terminale
> przestaly sie laczyc z serverem. Postanowilem wiec produkt zarejestrowac
> i wowczas okazalo sie, ze brakuje jeszcze licencji na dostep
> terminalowy, czyli na serwer terminali na 25 szt.

Uruchomienie serwera usług terminalowych bez licencji i jego aktywacji
pozwala na pracę właśnie przez te 120 dni. Żeby zlikwidować ten limit,
trzeba mieć oprócz licencji CAL zakupione jeszcze licencje terminalowe
(czyli takie jak podane poniżej) w liczbie równej liczbie terminali, z
których będą wykonywane połączenia do tego serwera terminali na w2003.

> Dzial handlowy podal mi kod licencji jaki musze zakupic:
> R19-00411 to jest dokladnie: Windows Terminal Svr CAL 2003 Polish OLP NL
> AE User CAL 25szt.

Trzeba niestety kupić te licencje powyżej. O ile dobrze pamiętam, to
windowsy xp/2003 (i chyba jeszcze windowsy 2000) mają wbudowane po
jednej licencji TS CAL. Dla pozostałych windowsów i innych systemów
operacyjnych trzeba je wykupić.

> Doszla licencja z numerkami no fakt, ze niebardzo wiem co z tym zrobic,
> gdzie to wpisac... ale z tym to nie ma problemow, bo zadzwonie do
> Microsoftu i mysle ze sobie z tym poradze..

Na serwerze terminali, w narzędziach administracyjnych jest konsolka
"Licecjonowanie usług terminalowych". Po jej uruchomieniu rozwijasz
drzewko i na nazwie serwera klikasz prawym klawiszem - możesz tam dodać
licencje i aktywować serwer.

Skoro bawisz się w thinstation (ja też go używam, tyle że do citrixa) to
może jeszcze zainteresuje cię pxes. Kiedyś testowałem i chyba działał
lepiej od thinstation, ale nie obsługiwał polskiej klawiatury w kliencie
citrixa. Nowa wersja już obsługuje, ale nie miałem okazji jej jeszcze
testować.
http://www.2x.com/pxes/

Pozdrawiam

--