Re: Instalacja Terminalowa i Windows 2003 server ent. PL

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 11:43:38 MET

Eugeniusz Rink wrote:
> Witam...
>
> Mam pytanko odnosnie instalacji terminalowych. Co powinienem kupic,
> jakie dokladnie licencje do instalacji terminalowej 25 stanowisk
> klienckich opartych na instalacji Linuxa ThinStation oraz serwera
> aplikacji z zainstalowanym Windowsem 2003 XP server enter.

Nie ma czegos takiego jak Windows 2003 XP Server - jest Windows 2003 Server

> Czy ktos juz instalowal takie cos??
>
> W Microsoft Polska zrobili mnie w konia i handlowiec, kiedy dzwonilem w
> sierpniu 2005 roku podal mi dwa produkty jakie musze miec:
>
> P72-00273 -> Windows 2003 server ent 2003 Polish OLP NL AE - 1 szt.
Nie ma serwera Enterprise w wersji PL.

> R18-00420 -> Windows Server CAL 2003 Polish OLP NL AE Device CAL - 25 szt.
>
> Produkty zostaly sprowadzone i zainstalowane. Wszystko dzialalo OK procz
> tego, ze terminale dostaly dostep na 120 dni. Po tym czasie terminale
> przestaly sie laczyc z serverem. Postanowilem wiec produkt zarejestrowac
> i wowczas okazalo sie, ze brakuje jeszcze licencji na dostep
> terminalowy, czyli na serwer terminali na 25 szt.
>
> Dzial handlowy podal mi kod licencji jaki musze zakupic:
> R19-00411 to jest dokladnie: Windows Terminal Svr CAL 2003 Polish OLP NL
> AE User CAL 25szt.

I dokaldnie tak jest, potrzebujesz dwoch licencji dostepowych:
- CAL dla Windows 2003
- CAL dla WIndows 2003 Terminal Services

Zanim zaczalbym wyzywac kogokolwiek od debili skorzystalbym z
umiejetnosci czytania:

http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=154
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/technologies/terminalservices/default.mspx
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/techinfo/overview/termservlic.mspx
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensing/ts2003.mspx
http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=136

> Doszla licencja z numerkami no fakt, ze niebardzo wiem co z tym zrobic,
> gdzie to wpisac... ale z tym to nie ma problemow, bo zadzwonie do
> Microsoftu i mysle ze sobie z tym poradze..

Opis jest w Help do systemu - wystarczylo zajrzec, a i na sieci nie
brakuje zasobow:

KB na ten temat:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;325869

NIezalezne zrodlo (bardzo dobre):
http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=121 (video jak to zrobic)

> Jestem wsciekly na Microsoft, ze jak sie dzwoni i tlumaczy debilom o co
> chodzi, jak instalacja ma wygladac, ze maja pracowac stacje bezdyskowe
> jako terminale to nie potrafi nikt powiedziec jakie dokladnie licencje
> sa potrzebne. Zamieszanie z licencjami ma tez na celu wyciaganie
> pieniedzy - i to nie malych od klientow podajac falszywe informacje.

Mocne oskarzenia - ja tam zawsze dowiadywalem sie jakie licnecje sa
potrzebne

> Pracownicy techniczni Microsoft Polska sa niekompetentni i nie sa w
> stanie podac nic konkretnego. Dlatego od jakigos czasu ostro wzialem sie
Teraz to zaczynam sie czuc obrazony personalnie :)

> za instalacje Linuxowe oraz nad opracowywaniem uruchomien programow
> Windowsowych na Linuxie za pomoca WINE.
Powodzenia - z checia poczytam o doswiadczeniach.

> Mam pytanie do Was jaki Praktykow i Specjalistow - jako, ze to co
> robicie to nie tylko wynika z obowiazku ale tez z przyjemnosci i
> zainteresowan wiec wiem, ze na grupie mozna liczyc na jakies porady.
> Ktore z podanych wczesniej licencji sa potrzebne lub niepotrzebne do
> uruchomienia instalacji terminalowej?? Czy macie moze jakies inne
> rozwiazania, tansze np Windows XP Proff + WinConnect Server XP ( tylko
> gdzie go w polsce nabyc??) Prosze o rady i jakies dyskusje na ten temat.

Cos tam postaralem sie napisac ale jako nikompetentny pracownik
techniczny moglem sklamac - sprawdz u innych.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/blog/ - (PL)