Instalacja Terminalowa i Windows 2003 server ent. PL

Autor: Eugeniusz Rink <slot191_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 11:13:09 MET

Witam...

Mam pytanko odnosnie instalacji terminalowych. Co powinienem kupic,
jakie dokladnie licencje do instalacji terminalowej 25 stanowisk
klienckich opartych na instalacji Linuxa ThinStation oraz serwera
aplikacji z zainstalowanym Windowsem 2003 XP server enter.

Czy ktos juz instalowal takie cos??

W Microsoft Polska zrobili mnie w konia i handlowiec, kiedy dzwonilem w
sierpniu 2005 roku podal mi dwa produkty jakie musze miec:

P72-00273 -> Windows 2003 server ent 2003 Polish OLP NL AE - 1 szt.
R18-00420 -> Windows Server CAL 2003 Polish OLP NL AE Device CAL - 25 szt.

Produkty zostaly sprowadzone i zainstalowane. Wszystko dzialalo OK procz
tego, ze terminale dostaly dostep na 120 dni. Po tym czasie terminale
przestaly sie laczyc z serverem. Postanowilem wiec produkt zarejestrowac
i wowczas okazalo sie, ze brakuje jeszcze licencji na dostep
terminalowy, czyli na serwer terminali na 25 szt.

Dzial handlowy podal mi kod licencji jaki musze zakupic:
R19-00411 to jest dokladnie: Windows Terminal Svr CAL 2003 Polish OLP NL
AE User CAL 25szt.

Doszla licencja z numerkami no fakt, ze niebardzo wiem co z tym zrobic,
gdzie to wpisac... ale z tym to nie ma problemow, bo zadzwonie do
Microsoftu i mysle ze sobie z tym poradze..

Jestem wsciekly na Microsoft, ze jak sie dzwoni i tlumaczy debilom o co
chodzi, jak instalacja ma wygladac, ze maja pracowac stacje bezdyskowe
jako terminale to nie potrafi nikt powiedziec jakie dokladnie licencje
sa potrzebne. Zamieszanie z licencjami ma tez na celu wyciaganie
pieniedzy - i to nie malych od klientow podajac falszywe informacje.
Pracownicy techniczni Microsoft Polska sa niekompetentni i nie sa w
stanie podac nic konkretnego. Dlatego od jakigos czasu ostro wzialem sie
za instalacje Linuxowe oraz nad opracowywaniem uruchomien programow
Windowsowych na Linuxie za pomoca WINE.

Mam pytanie do Was jaki Praktykow i Specjalistow - jako, ze to co
robicie to nie tylko wynika z obowiazku ale tez z przyjemnosci i
zainteresowan wiec wiem, ze na grupie mozna liczyc na jakies porady.
Ktore z podanych wczesniej licencji sa potrzebne lub niepotrzebne do
uruchomienia instalacji terminalowej?? Czy macie moze jakies inne
rozwiazania, tansze np Windows XP Proff + WinConnect Server XP ( tylko
gdzie go w polsce nabyc??) Prosze o rady i jakies dyskusje na ten temat.

Pozdrawiam goraco

Eugeniusz Rink