Re: Windows XP + ghost = migający kursor

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 17:31:51 MET

Użytkownik "Baroo" <barooHATE@SPAMMM.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dsvdjo$d7c$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Próbuję przenieść instalkę Windowsa XP Prof (z paroma programami) pomiedzy
> komputerami. Używam do tego celu ghosta 2003 (uruchamiany z dyskietki).
> Zaznczyłem opcję kopiowania boot sectora. Robię obraz całego dysku (80GB)
> wrzucam go na serwer. Potem podpinam drugi dysk 40GB i nagrywam ten obraz
> powortem na dysk. wszystko jest pięknie i ładnie. Windows sobie startuje

Piszesz, że zrzucasz obraz dysku 80 GB i nagrywasz go potem na dysk 40 GB?

> wszystko się uruchamia na tym samym komputerze. Przenoszę dysk na inny
> komputer i jedyne co widzę przy starcie to migający kursor w lewym górnym
> rogu. Nie odpala się nic. Żaden tryb awaryjny. Próbuję fixmbr i fixboot
oraz
> chkdsk z konsoli odzyskiwania (z CD), ale to nic nie daje. Czy ktoś już
> robił coś podobnego. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Spróbuj chociaż zdefragmentować dysk przenoszony. Mam wrażenie, że z powodu
mniejszej pojemności dysku docelowego nie jest możliwe odtworzenie na nim
układu pierwotnego. A to może trafić w jakiś plik systemowy i nie odpali, bo
nie b ędzie z czego.
Nieco naokoło - obkurcz partycję tego dysku 80 GB do rozmiaru mniejszego,
niż dysk 40 GB, przerzuć obraz wtedy i na koniec przywróć pierwotny rozmiar
partycji. Partycję na dysku 40 GB rozszerz do maksymalnego rozmiaru. Nadaje
się do tego Partition Magic, wersjua DOSowa. (szukaj w necie "Cichy Boot
Disk" - jest na nim PM, przygotuj tylko wolną i sprawną dyskietkę, CBD jest
w formie obrazu dyskietki, który musisz nagrać. PM potrafi też przerzucać
całe partycje, jeśli podepniesz oba dyski i odpalisz PM, warunek - partycja
przerzucana musi się mieścić na dysku docelowym. Sprawdziłem to działanie z
powodzeniem.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.