Re: Instalacja XP pro - problem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 19:01:22 MET

Użytkownik "Marek" <markab1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:6e2d.0000015e.43f0b204@newsgate.onet.pl...
> Witam
>
> Instalacja przebiega poprawnie: sprawdzanie, wybór dysku, formatowanie,
> kopiowanie plików potem restart a po restarcie....... wszystko zaczyna się
od
> początku, instalacja nie jest kontynuowana. Jakieś pomysły?

Niech zgadnę, przy restarcie masz komunikat w stylu "Brak systemu
operacyjnego" ?
Jakimkolwiek bootmanagerem ustaw partycję jako aktywna, problem powinien
zniknąć.
Gołym DISKEDITorem odszukujesz pierwszy fizycznie sektor dysku, odliczasz 66
bajt od końca (tu sie zaczyna wpis pierwszej partycji, zakładam, że Twoja
też tu siedzi), pewnie będzie mieć wartość hex 00, wpisz w to miejsce hex
80. Jeśli wpis partycji jest w innym miejscu, to kolejne leżą od siebie o 16
bajtów i wtedy szukasz nie 66 od końca, ale odpowiednio 50, 34, czy 18 bajtu
od końca. Pamiętaj tylko, że tylko jedna partycja może być zaznaczona jako
aktywna.

Nieraz miałem właśnie taki problem, że format, kopiowanie, wszystko gut,
restart - i dupa. Uaktywnienie partycji pomagało - FDISK, czy inny
analogiczny, partycję zakładał, ale nie wpisywał znacznika aktywności
(nierzadko taki "grzech" popełniał sam instalator Windows). Poza tym... czy
założona partycja jest Primary, czy Logical? Sporo systemów odpali tylko z
Primary. Natomiast systemowi jest obojętne, który wpis będzie opisywał
partycję, jednak wtedy, gdy nie będzie to wpis pierwszy, może się okazać
konieczne zmodyfikowanie pliku boot.ini, miałem już taki kłopot.

Ostatecznie - jeśli jest problem, przy restarcie, zanim się zacznie
wczytywać, wyjmij na moment płytę instalacyjną i gdy całość ruszy ponownie -
włóż płytę z powrotem.
Instalacja powinna się normalnie kontynuować.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.