Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 01:19:47 MET

W wiadomości: drgrd4$3pm$1@news.task.gda.pl,
Eneuel Leszek <prosze@czytac.fontem.lucida.console9> napisał(a):
> "j_marek" drgomc$2nii$1@news2.ipartners.pl

> 0. traciłbym
> 1. I w tym poście, i w "j_marek" drgomd$2nii$2@news2.ipartners.pl
> piszesz o sprawach dla mnie znanych od wielu lat, ale językiem
> jakby ,,trudnym''. :)
[...]

Witam!

Staram się pisać w sposób zrozumiały. Na pewno nie zawsze mi to wychodzi.

> 2. To Ty masz kłopot, nie ja. :)

Już nie. Przeniosłem partycję za pomocą BootIt-a

[...]
> 5. Policzyłem, że Paragonami dokonałem około 2500
> operacji (typu kopiowanie lub zmiana rozmiaru
> czy zamiana z FATxx na NTFS lub odwrotnie) na
> swoich dyskach i poleciłem Ci narzędzie
> zdecydowanie bezpieczne. :)

Zrobiłem testy trzech dostępnych mi narzędzi: WinImage, BootIt-a i Image For
Windows. Każde ma swoje wady i zalety. Przy robieniu obrazu 40 GB partycji
ważnym czynnikiem okazał się czas. Zajmuje to około godziny każdemu z tych
programów.

Być może Twój Paragon o tyle ma sens, że Windows oferuje elastyczne i
szybkie środowisko dla programów. Szybkie w tym sensie, że można użyć
sterowników Windows od producentów sprzętu. Natomiast bootując takie
narzędzie z dyskietki trzeba liczyć, że samo ono optymalnie wykorzysta
sprzęt.

Co ciekawe Image For Windows po zainstalowania specjalnego sterownika
PHYLock także pozwala na wykonać obrazu partycji działającego systemu. Nie
próbowałe uruchomić tego obrazu bo nie miałem takiej potrzeby. Także okazało
się, że ta funkcja nie jest wyłączną cechą Paragona.

Być może z czasem będę musiał pomyśleć o zakupie jakiegoś programu do
zarządzania partycjami i obrazami. Na razie wystarcza mi BootIt w wersji
trial.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski