Re: Internet Explorer 7 Beta 2 już dostępny :)

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 15:22:30 MET

** j_marek, 2006-02-02 14:27:

> Witam!

> Nie jestem tego pewien na 100% ale wydaje mi się, że nie masz racji.

OK, nie upieram się. Ale co wymagasz od FF aby działał z Windows Update?
Troszkę słabo to wykonalne. :)

(...)

> Ma to tego, że działa w jądrze systemu.

Sterownik niekoniecznie działa w kernelspace, właściwie dobrze by
było aby nie działał w kernelspace.

> Jeśli aplikacja w trybie użytkownika nie może sobie poradzić to być
> może potrzebna jest interwencja w jądrze systemu

Troszkę Ci się pomerdało. Aplikacje użytkownika i usługi systemowe
(takie jak np. "Aktualizacje automatyczne") nie działają w kernelspace,
działają jak najbardziej w userspace i bardzo dobrze. Działają natomiast
z innymi uprawnieniami ale do jądra systemu to ma się nijak. Usługi to
zwykłe procesy sytemowe. Sterowniki to co innego i na 100% sterownik nie
powinien się komunikować z siecią czy robić aktualizacji.

> I sterownik dodatkowo jeszcze ;-)

Nie ma sterownika.

> Inaczej mówiąc usługę działającą w trybie jądra

Nie ma czegoś takiego jak usługa działająca w trybie jądra.

(...)

> A co powiesz o przypadku Javy. Nie zrobili usługi, a zrobili mały
> program jusched.exe działający w tle i instalujący się w kluczy:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Jest to właściwie usługa.

> Oznacza to, uruchamia się przy sesji każdego użytkownika, a nie jako
> usługa. Do jest dopiero pomysł.

Raczej brzydkie obejście problemu jak dla mnie.

(...)

> Po prostu chciałbym mieć możliwość wyboru w przypadku programów
> narażonych na ataki. Niech dadzą administratorowi możliwość konfiguracji
> aktualizacji.

No przecież jest WUS, Zen Works i tym podobne. Administrator to akurat
sobie poradzi. Nie o administratora chodzi tutaj.

> Ja uruchamiam aplikacje graficzne z RunAs.

Nie o to mi chodziło. Czy sama usługa RunAs na Windows 2000 potrafi
wyświetlić *GUI* (a nie tylko działać w CLI) pytające o hasło? Wydaje mi
się, że nie. Więc wspomniane przeze mnie rozwiązanie byłoby ułomne.

> BTW: W 2000 trzeba było nacisnąć Shift aby w Menu Start pojawiła się
> opcja "Uruchom jako".

Acha. Czyli jest GUI. :)

> Moim zdaniem to nie jest dobre rozwiązanie tego problemu bo wymaga
> znajomość hasła administratora, itd.

No.

> Może w reszcie coś poprawili. Do tej pory w moim przypadku FF wymagała
> pracy na koncie administratora aby się aktualizował.

O ile był zainstalowany w kontekście systemu.

(...)

Z tego co wiem to tak.