Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 29 Jan 2006 - 12:29:12 MET

"j_marek" drgomd$2nii$2@news2.ipartners.pl

[..]

> Ten objaw przypomina mi Twój opis zachowania się systemu po wykonaniu kopii
> partycji za pomocą tego magicznego narzędzia.

Nie było to kopiowanie partycji, ale zamiana z FATxx na NTFS i na odwrót.
Prawie na pewno zmieniałem wielokrotnie:

  FATxx --> NTFS --> FATxx --> NTFS -->FATxx --> NTFS --> FATxx --> NTFS --> FATxx --> NTFS -->...

I po którymś przebiegu odkryłem ten błąd. (każdy plik miał wielkość wielokrotnie
przekraczającą wielkość całego dysku (coś z 2^którejśtam) i błąd ten był reperowany
bezproblemowo czymś w rodzaju scandisk; po zreperowaniu sprawdziłem, że mimo iluśtam
przejść nie doszło do powstania błędów -- oczywiście eksperymentowałem na nieważnych
danych, których miałem kopię, do której to kopii porównałem końcowe wyniki)

Innym błędem był jakiś błąd przy **zakładaniu** jakiejś bardzo nietypowej
partycji FAT16 -- partycja po prosta stała się nieprzydatna do czegokolwiek,
poza reperacją ręczną lub skasowaniem. :)

Ani pierwszy błąd, ani drugi nie powodował utraty czy popsucia danych. :)

-=-

Kiedyś napisałem na pl.rec.ascii-art o pokrzyżowaniu plików przez
piąty PPM, ale był to mój błąd. W istocie do ,,ukrzyżowania'' nie
doszło.

ZTCP -- miałem tylko te dwie wpadki z Paragonami. :)

Inna -- to na przykład zgłoszenie niemożliwości odtworzenia
partycji z obrazka w sytuacji, gdy taka możliwość istniała.
Problem mógłbym opisać, ale nie wiem, w jakim celu. :)
Chodzi o rzekomy brak miejsca na utworzenie partycji.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'