Re: BootIT NG - write error

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 00:28:05 MET

> Hm. Poproszę o odpowiedź na jedno pytanie: czy BIOS widzi ten napęd w
> całości?

Wydaje się, że tak. BIOS nowiutki.
Nie wiem czy co do megabajta poprawnie,
ale rząd wielkości się zgadza. Przed aktualizacją BIOS-u
pokazywał ten dysk 160GB jako jakiś śmiesznie mały
(nie pamiętam ile dokladnie).

> Na pewno znalazłbyś stosowne informacje w Dzienniku systemowym.

Yyyhhhmm..... tia.... jesli mozna prosic o jakies małe naprowadzenie...?

> Myślę, że dyski powinno się testować programami diagnostycznymi ich
> producentów. Tu znajdziesz ich pełną listę:
> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Cóż... wolałbym coś uniewersalniejszego i pod Windows, ale
posłuchałem dobrej rady i:

- sciagnałem HUTIL (Diagnostic Utility for New Drives) v1.24
i poki co - rozczarowanie - nie "widzi" mojego Samsunga SATA,
mimo że w tabelce na stronie producenta programiku
jak najabrdziej on figuruje:
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/hutil.htm
tj. SP2504C
(ale to było uruchomienie go w okienku dosowym, potem sprawdzę
w czystym dosie)
Ale ten podejrzany, na którym się wyłożył BootIT, jest pata.

Dla Baracud sciagnałem SeaTools Desktop Edition 3.02.03,
w formie wygodnego .ISO do wypalenia na CD(boot).
Tak to lubię.

Narzędzie Samsunga to zwykly plik .exe (+ .cnf) i samemu
trzeba zrobić bootowalną dyskietkę i go tam wrzucić. To łatwe,
ale się trochę brzydzę dyskietek. Jak najprościej zrobić CD
o funkcjonalności bootujaćej dyskietki DOS-owej z paroma
plikami dorzuconymi do kompilacji przeze mnie?

> P.S. Do szybkiego robienia obrazów partycji polecam Drive Snapshot
> http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm

Jeszcze szybciej niż Boot-IT? Po co? :-)

latet