Re: BootIT NG - write error

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 12:35:02 MET

Użytkownik "latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości
news:dr3oqd$kcr$1@inews.gazeta.pl...

> Wydaje się, że tak. BIOS nowiutki.
> Nie wiem czy co do megabajta poprawnie,
> ale rząd wielkości się zgadza. Przed aktualizacją BIOS-u
> pokazywał ten dysk 160GB jako jakiś śmiesznie mały
> (nie pamiętam ile dokladnie).

No właśnie - a reset CMOS po aktualizacji zrobiłeś?

> Yyyhhhmm..... tia.... jesli mozna prosic o jakies małe
> naprowadzenie...?

eventvwr.msc

> Cóż... wolałbym coś uniewersalniejszego i pod Windows, ale
> posłuchałem dobrej rady i:
>
> - sciagnałem HUTIL (Diagnostic Utility for New Drives) v1.24
> i poki co - rozczarowanie - nie "widzi" mojego Samsunga SATA,
> mimo że w tabelce na stronie producenta programiku
> jak najabrdziej on figuruje:
> http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/hutil.htm
> tj. SP2504C
> (ale to było uruchomienie go w okienku dosowym, potem sprawdzę
> w czystym dosie)

Być może wówczas pójdzie. Ja jednak mam generalnie złe doświadczenia z
diagnostyką dysków SATA, o czym już kiedyś Ci pisałem.

> Ale ten podejrzany, na którym się wyłożył BootIT, jest pata.
>
> Dla Baracud sciagnałem SeaTools Desktop Edition 3.02.03,
> w formie wygodnego .ISO do wypalenia na CD(boot).
> Tak to lubię.
>
> Narzędzie Samsunga to zwykly plik .exe (+ .cnf) i samemu
> trzeba zrobić bootowalną dyskietkę i go tam wrzucić. To łatwe,
> ale się trochę brzydzę dyskietek. Jak najprościej zrobić CD
> o funkcjonalności bootujaćej dyskietki DOS-owej z paroma
> plikami dorzuconymi do kompilacji przeze mnie?

Najprościej? Spod Nero, podstawiając mu tą bootowalną dyskietkę przy
tworzeniu samoładowalnego CD. Ewentualnie poszukaj gotowej płytki z
wieloma przydatnymi narzędziami pod nazwą Ultimate Boot Cd.

> Jeszcze szybciej niż Boot-IT? Po co? :-)

Bo nie muszę zamykać systemu ;-P.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/