Re: zablokowane www

Autor: a_l_i_c_j_a <usun_a_l_i_c_j_a_at_op.pl>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 18:31:55 MET

> Jaki mam problem?
> Problem to moja rodzinka ;-) Uściślając rzecz to chodzi, o to że pomagałam
> wczoraj usunięciu problemu na kompuetrze mojego kuzyna (młodszego).
> Problem objawiał się tym, że nie było dostępu do stron www, pozostałe
> programy bez problemu łączyły się (np. tlen, gg).
> Przeinstalowałam windowsa XP (uaktualniłam go) i nie pomogło. Odtworzyłam
> z obrazu ghosta starą instalację sprzed 3 m-cy i zadziałało. Wszystko
> zaczęło działać, smigać itd. Nie na długo, dzisiaj już dzwonił kuzynek i
> problem wrócił... ;-( Jutro znowu będę waczyła i chcę się trochę
> [...]

Dla szukających w przyszłości rozwiązania powyższego problemu.
Przyczyną powyższego problemu był program typu Adware, który został ręcznie
zainstalowany. Program ma powodować po wpisaniu adresu strony w
przeglądarce, przekierowanie na inną stronę sponsorowaną, najczęściej
zagraniczną. Podejrzewam, że przekierowanie było na strony na tyle odległe,
że powodowało wyświetlenie informacji o niemozliwości połaczenia. Efekt był
taki, ze nie można było korzystać z przeglądarki.
Program był widoczny w Dodaj/Usuń programy w Panelu sterowania jako
NewDotNet. Jakos nie mogłam go odinstalować poprzez wybranie klawisza
Odinstaluj (komputer zawieszał się lub trwało to na tyle długo, że tracłam
cierpliwość ;-).
Odinstalowac się udało programem Spybot S&D. Ściągnełam go wczesniej razem z
najnowsza bazą uaktualnień.

pozdrawiam, ala