zablokowane www

Autor: a_l_i_c_j_a <usun_a_l_i_c_j_a_at_op.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 22:08:53 MET

Witam wszytstkich!
Z góry przepraszam, jeśli to nie ta grupa i za ignorancje w dziedzinie
szeroko pojmowanego dostepu do zasobów internetowych ;-)

Jaki mam problem?
Problem to moja rodzinka ;-) Uściślając rzecz to chodzi, o to że pomagałam
wczoraj usunięciu problemu na kompuetrze mojego kuzyna (młodszego).
Problem objawiał się tym, że nie było dostępu do stron www, pozostałe
programy bez problemu łączyły się (np. tlen, gg).
Przeinstalowałam windowsa XP (uaktualniłam go) i nie pomogło. Odtworzyłam z
obrazu ghosta starą instalację sprzed 3 m-cy i zadziałało. Wszystko zaczęło
działać, smigać itd. Nie na długo, dzisiaj już dzwonił kuzynek i problem
wrócił... ;-( Jutro znowu będę waczyła i chcę się trochę przygotować...

Co sprawdziłam przy szukaniu problemu?
Jak wczewśniej wspomniałam, uaktualnie nie pomogło.
Adresy DNS działają.
Polecenie np. " ping www.onet.pl " śmiga. Czyli DNS działa, witryna
odpowiada.
Wyłączenie firewalla Norton Internet Security 2005 nic nie zmienia.
Zauwazyłam, że także NIS 2005 ma problem z połączeniem ze swoim serwerem, w
celu aktualizacji (pewnie łaczy się tym samym "kanałem" - to chyba protokół
się nazywa - co przeglądarki)
Problem jest w IE.
Problem także z FireFoxem. Wyrzuca komunlat, juz nie pamiętam dokładnie, że
odwołanie do strony zostało odrzucone. Tak jakby było blokowane przez
system.

Co to może być?
Jakiś wirus, chociaż Norton cały czas chodzi w tle, chyba, że wyłaczyli go i
cos się dostało do systemu. Z drugiej strony dwa razy z rzędu?
Jakiś programik blokujący dostęp do stron www, ale z drugiej strony juz po
24h coś zainstalował?

Co robić?
Co jeszcze sprawdzić?
Co to może być, może ktoś miał podobny problem? Z góry dziękuję za wszelka
pomoc.

Może uda się zachowac twarz w rodzinie ;-)

ala