Połączenie sieciowe - 'alternatywne ustawienia' - problem

Autor: nijou <spamblock_at_prawdziwy.adres.nijou.malpa.go2.pl>
Data: Sat 14 Jan 2006 - 18:41:58 MET

Witam. Do mojego LANu chcę podłączyc sąsiada. Posiada on laptopa z Win
XP Pro. Laptop jest służbowy i ma skonfigurowane już połączenia
sieciowe - domyślnie wszystko z automatu po DHCP.

W "Połączeniach sieciowych" modyfikuję ustawienia TCP/IP - w dodatkowej
zakładce "alternatywne ustawienia" - wpisuję adres, bramę i DNS z mojej
sieci "na sztywno". Teoretycznie powinno tak być, że jeżeli jego laptop
nie znajdzie serwera DHCP, to ustawi sobie IP i resztę z zakładki
"alternatywne ustawienia". I tak jest, z małym wyjątkiem - nie działa
Internet. Komputer jest widziany w LAN, ale nie ma wyjścia na świat.

Jeżeli od razu ustawię IP, gateway i DNS na te z mojej sieci - wszystko
jest pięknie. Nie działa natomiast jako "alternatywne ustawienie". Macie
pomysł jak to rozwiązać?

nijou