Re: RPC DCOM i Outpost FP

Autor: Jarek <w_podpisie_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 07 Jan 2006 - 22:25:29 MET

Dnia Thu, 05 Jan 2006 18:20:49 +0100, MATEOh <mateusz-hyndle@o2.pl>
napisał:

> Mam taki problem ze ostatnio wyskakuja mi co kilka minut komunikaty o
> wykrytym ataku. Zagladajac do dziennika widze ze jako typ ataku wykryto
> RPC
> DCOM. Wczesniej wykrywal mi to w programie BitComet, ale go wylaczylem i
> dalej wyskakuje... dzisiaj juz na szczescie nie, ale wczoraj co kilka
> minut
> polaczenie niby bylo a nic nie chodzilo... nawet pingi nie dochodzily do
> DNSa.
> Co to za cholerstwo ? :P
> prosze o pomoc, moze jakas latke sciagnac (chociaz juz mase nasciagalem i
> [...]
Ale osso chozi?
Otwarte masz te porty?
Zobacz wątek:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.comp.security&tid=8215608

Jeżeli np. port 135 jest Ci niepotrzebny, to zamknij go skutecznie z
poziomu Outposta i sprawdź jego zamknięcie/ukrycie np. tutaj:
http://grc.com/port_135.htm (przez "Probe THIS Port"). Inne porty też
sobie przeskanuj ze strony głównej grc.com, poczytaj komunikaty i ew.
pozamykaj /ukryj / utwórz odpowiednie reguły dla tych, które nie muszą być
otwarte.

Potem ustaw odpowiednio reakcje Outposta (może masz teraz ustawionego tak,
że blokuje cały ruch po wykryciu ataku?) i napisz jak poszło.

Pozdrawiam,
J.

--
Przed @ wstawiasz dojarka (taka co doi i bez spacji) zamiast w podpisie