Re: Defragmentator dysków - alternatywa?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 22:22:05 MET

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w
wiadomości news:dphf4c$q2u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> ** Michal Kawecki, 2006-01-04 22:24:

[...]
> Faktycznie, ale nadal convert (w XP) jak poprawi/nada uprawnienia
> to tylko dla plików systemowych - bo niby skąd ma wiedzieć z
> jakimi uprawnieniami przyszły zainstalowane aplikacje third-party?

Uprawnienia, oczywiście, będą nadane wyłącznie katalogowi root i plikom
i folderom systemowym (D&S, Program Files, Windows). Ale to w 99%
przypadków wystarcza. Rzadko kiedy zdarza się aplikacja wymagająca
nadawania _dodatkowych_ zabezpieczeń. Zwłaszcza że w sumie rozmawiamy o
komputerze domowym. A poza tym to przy ustawianiu uprawnień
poszczególnym aplikacjom raczej już nie będzie chodziło o "podstrajanie
celem korzystania z zalet NTFS", bo te zalety już będą wykorzystywane,
tylko o unikanie ew. problemów z działaniem programów w kontekście
zwykłego usera, a nie administratora. Tak BTW to dla single usera byłoby
w sumie prościej użyć jednak tego przełącznika i pozbyć się problemu
;-).

P.S. Znalazłem artykuł opisujący jakie uprawnienia są właściwie nadawane
i jak można je ręcznie wymusić już po konwersji:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;237399 (W2k)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q244600&ID=KB;EN-US;Q244600
(w2k)
http://support.microsoft.com/kb/810142/en-us (XP SP2)