Re: Instalacja WinXP - pytanie proste, ale nie oczywiste

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 20:39:57 MET

> Owszem, tak właśnie działa instalator Windows.

Jednak dobrze wiedziałem.

> Najpierw upewnij się, że w ogóle uda Ci się odpalić ntloadera z tego
> zewnętrznego dysku.

Zewnętrznego???
Niczego takiego nie pisałem. Chodzi o normalny dysk wewn. PATA,
a to ze jest w kieszeni (wewn.) niczego wszaq nie zmienia.

> Stawiam orzechy przeciwko dolarom, że Ci się to nie
> uda. Zdaje się, że ostatnio kupiłeś sobie nowy dysk SATA i podpiąłeś go
> poprzez USB, czyż nie tak? ;-)

Nie mieszaj myślowo róznych moich postów ;-)
Mam pod opieką wiele kompów i nie piszę ciągle o tym samym.

> Ciekawe. Nie wiem czy wiesz że zwykły kod startowy instalowany w MBR
> dysku np. poleceniem fdisk /mbr, fixmbr, bądź podczas instalacji
> systemu, też jest bootmanagerem....

Jest, ale "normalnym", prostym. Innych nie lubię.

Wnioski:
po prostu rozkręcę i odepnę "pierwszy" dysk. Spokojnie zainstaluję
system na nowym. I bede miał dwa, kazdy ze swoim, niezaleznym MBR.

BTW: ciekawe czy tak samo jest, jak sie instaluje na dysku SATA?
Tzn. czy wtedy instalator takze uznaje jakis inny "aktywny" dysk,
ktory znajdzie, za godniejsze miejsce na "MBR"?

Pozdrawiam,

latet