Re: Jak z powiedzieć Windows 2000 aby "odczepił się" od partycji?

Autor: Barman <marcysking_at_WYTNIJTO.wp.pl>
Data: Tue 18 Oct 2005 - 15:10:25 MET DST

Użytkownik "Piotr Gasidlo" <quaker@pandora.barbara.ds.polsl.gliwice.pl>
napisał w wiadomości
news:slrndl7mbn.12f.quaker@pandora.barbara.ds.polsl.gliwice.pl...
> [...]
>
> Pri 10GB (NTFS), Windows 2000
> Ext
> Log 4GB (FAT32)
> Log 250MB (FAT32)
> Log 20GB (FAT32)
> Log 40GB (NTFS)
>
> Na dysku został zainstalowny Windows. Wszystkie dyski zostały
> sformatowane i były widoczne pod jakimiśtam literkami (C, D, E, F, G).
>
> Na komputerze został następnie zainstalowany Linux (Debian Sarge, ale to
> akurat jest nieistnotne). Zajał on partycję 4GB i 250MB zmieniając ich
> typ odpowiednio na 0x83 (Ext2) i 0x82 (Swap). Jako bootloader został

czyli
hda1 pri NTFS - nic sie nie zmieniło
hda2 ext - nic sie nie zmienilo
hda5 Ext2 zmiana z fat32 - windows nie obsługuje
hda6 Swap zmiana z fat32 - jak wyzej windows nie obsluguje
hda7 NTFS bez zmian

windows był na poczatku zainstalowany i obslugiwał wszystkie partycje
po zainstalowaniu linuxa zmienił sie typ 2 partycji i windows nie moze sie
do nich dobrac i partycja ktora była partycja G teraz jest inna - domniewam
ze D

> [...]
> Jak dam kontynuuj, to stwierdza ze system plików się nie zgadza i czy
> napewno chce naprawić dysk. Dałem nie.
>
> Start Windowsa się strasznie wlecze. Po wystartowaniu systemu i
> zalogowaniu się klikam na Mój komputer. System jest zamrożony. Okienko
> nie odpowiada. Dostęp do dysków mam, jak wpiszę w Start | Uruchom
> polecenie: np. C:\ to widzę zawartośc dysku. Dostęp do D:\ i E:\ kończy
> się znowu zawieszonym systemem.
>
> I teraz podstawowe pytanie. Jak takiemu systemowi wyjaśnić, aby
> zignorował dysk i nie sprawdzał go?
>
> Usunięcie Linuksa uważam za ostateczność.

było by najprosciej :))

ale moze da sie oszukac na innym kompie odpal np partition magic

1 zmiana dyskow ligicznych na partycje priminary
i ukrycia
odpalenie windowsa i dysk menager i pozmienianie liretek :)))
ponownie odpalenie partition magic i zdjecie ukrycia partycji
2 odpalenie linuszka z CD podmontoweanie partycji z linuxem
i odpowiednie zmiany w plikach konfiguracyjnych

powinno wystarczyc