Re: Jak z powiedzieć Windows 2000 aby "odczepił się" od partycji?

Autor: Piotr Gasidlo <quaker_at_pandora.barbara.ds.polsl.gliwice.pl>
Data: Fri 28 Oct 2005 - 13:56:03 MET DST

On 2005-10-18, Barman <marcysking@WYTNIJTO.wp.pl> wrote:
> hda1 pri NTFS - nic sie nie zmieniło
> hda2 ext - nic sie nie zmienilo
> hda5 Ext2 zmiana z fat32 - windows nie obsługuje
> hda6 Swap zmiana z fat32 - jak wyzej windows nie obsluguje
> hda7 NTFS bez zmian

Dokładnie.

> windows był na poczatku zainstalowany i obslugiwał wszystkie partycje
> po zainstalowaniu linuxa zmienił sie typ 2 partycji i windows nie moze sie
> do nich dobrac i partycja ktora była partycja G teraz jest inna - domniewam
> ze D

Nie, litery się nie zmieniły. Nadal jest pełen komplet (chyba, bo nie
mogłem wejśc na Mój Komputer, lecz ostatnia litera pozostała).

> było by najprosciej :))

Usuwanie nie jest rozwiązaniem.

> ale moze da sie oszukac na innym kompie odpal np partition magic

Trzeba go mieć.

> 1 zmiana dyskow ligicznych na partycje priminary
> i ukrycia
> odpalenie windowsa i dysk menager i pozmienianie liretek :)))

O ile wiem, to Windows NT wzwyż ignoruje partyjce Hidden. Pozatym,
zmiana układu partycji spowoduje że Grub straci chwilowo funkcjonalność
(będzie go trzeba usunąć przez FIXMBR a później, o ile wszystko dobrze
pójdzie ponownie zainstalowć). Lecz uważam to za mały problem.

> ponownie odpalenie partition magic i zdjecie ukrycia partycji

Takie pytanie. Ukrywać mozna tylko partycje Primary? Ogólnie ukrycie
polega na zmianie typu na np. 0x1B. Więc dlaczego nie ukryć już partycje
Logiczną?

> 2 odpalenie linuszka z CD podmontoweanie partycji z linuxem
> i odpowiednie zmiany w plikach konfiguracyjnych

Btw. Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale sprawda się
zdezaktualizowała (formalnie prosiłem o pomoc w imieniu innej osoby,
która ... przeinstalowała po prostu windowsa). Ale dziękuje za próbę
pomocy ;-)

--
Piotr 'QuakeR' Gasidło, BOFH @ pandora.barbara.eu.org
############## sending lusers to /dev/null since 1998