Re: XP - Po podłączeniu dysku z innego komp dane zniknęły

Autor: Lukasz Sczygiel <spam_at_precz.tw>
Data: Tue 30 Aug 2005 - 22:22:00 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):
> Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <spam@precz.tw> napisał w wiadomości

> [...]
>

> [...]
>
> Spróbuję odpowiedzieć: po pierwsze - nie jest to bynajmniej domena
> Windows, bo pod Linuksem też mi się to zdarzało. Miałem swego czasu
W linuxie jakos nie moge sobie tego wyobrazic.
Bo:
lilo sobie nic nie zapisuje samo od siebie.
grub moze cos zrobic ale nie lubie go wiec nie bede sie madrzyl.
kernel nie wstanie i nie zamontuje partycji ktora jest "nie tego"
jedyny przypadek to partycjonowanie dyska w kompie z badziewnym biosem i
to tak ze linux startuje z malej partycji na poczatku dysku a potem
montuje i zapisuje partycje lezace wyzej.
Tyle ze mam mgliste pojecie ze tablica partycji w linuxie po
zabootowaniu jadra nie jest czytana z biosu...
A jesli sobie user zapisal tab partycji "recznie" (lilo lub fdisk z
palca) to juz inna sprawa. Tak popsuc mozna wszystko i wszedzie.
> [...]
> obecnych płytach głównych są zbyt inteligentne, tj. odczytują
> parametry (pierwszej?) partycji na dysku i przyjmują na jej podstawie,
> że są one właściwe dla całego dysku. I tak też raportowany jest taki
> dysk systemowi. W efekcie wszystkie partycje mogą stać się dla systemu
> nieczytelne; a co gorsza - każda próba zapisu na takim dysku może
> tylko pogorszyć sytuację. Podobnie będzie także wówczas, gdy cały dysk
> spartycjonowano z innymi ustawieniami CHS, niż zostały mu one później
> przydzielone na płycie, do której został następnie podpięty. A
No tu sie zgodze (CHS) moze sie skopac. tyle ze zazwyczaj w linuxie
krenel nie wstanie (znaczy sie wstanie i zostanie stac :) ) bo nie
zamontuje sobie /

--
Lukasz Sczygiel