Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jacek Wołoszka <jacekw.usun_to_at_grochowski.com.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 20:39:46 MET DST

> Do przygotowania sklepu PHP powinno wystarczyć.

Moze inaczej : do przygotowania typowego sklepu netowego wystarczy ,
natomiast dla wiekszych rozwiazan webowych to moze byc juz niewystarczajace.
Poza tym konserwacja,rozwoj systemu opartego na ASP.NET moim zdaniem jest
prostsza niz w przypadku rozwiazan skryptowych.
Czas utworzenia aplikacji takze moze byc nizszy (w przypadku pisania "od
zera" tj bez wlasnych bibliotek)
Ale tutaj nie wiadomo czy to jest jakis duzy projekt czy po prostu typowy
sklepik i w zwiazku z tym sugeruje aby ta czesc watku odpuscic...

> To, że w chwili, gdy pojawiło się ASP chyba nic poza IISem go nie
> obsługiwało. A już na pewno nie Apache. I ciągle ASP + Apache nie działa
> najlepiej. Za to ms promował ASP nie wśród administratorów, a wśród
> twórców www. I to oni wymagali od dostawców ASP, a tym samym IISa i
> Windowsa. Microsoft wykorzystywał dominację na jednym rynku, aby zdobyć
> inny i nadal tak robi.

Hmm a w swiecie linuksa wszystkie programy sa "kompatybilne" tj. dzialaja
takze na innych platformach???
Chyba bardziej trafnym sformulowaniem byloby : "ASP dziala poprawnie tylko
na platformie MS"
Nie rozumiem co jest w tym zlego ze MS stworzyl ASP i nastepnie promowal ta
technologie?
Mial do tego prawo. A jesli webmasterzy/tworcy serwisow internetowych sie
przekonali do ASP to widocznie widzieli w tej technologii jakies plusy.

> Obecnie ASP.NET wymaga konkretnego serwera WWW na konkretnym systemie
> operacyjnym na jednej z kilku platform sprzętowych. Nie mam zbyt dużego
> wyboru. Otwarty w tym wypadku było uproszczeniem.

> Albo vim, albo quanta. I co z tego?

To ze nie wszystko co pochodzi od MS nie musi oznaczac wydawania pieniedzy,
wymuszanie wlasnych standardow itp...