Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 19:38:38 MET DST

13.08.2005 user ksywką Jacek Wołoszka nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Litosci.. nie wymieniaj w jednym rzedzie PHP, ASP i ASP.NET.

Do przygotowania sklepu PHP powinno wystarczyć.

> Jesli juz z czyms mozna ASP.NET porownywac to raczej z rozwiazaniami JAVA
> (tomcaty, serwlety, jbossy i inne javlety o ktorych nie mam pojecia)
> I o wyzszosci albo nizszosci ASP.NET i rozwiazan java to mozna dyskutowac.

O nich tomcacie też wspomniałem.

> Wlasnie ta lepsza obsluga ASP.NET moze byc warta zakupu Win 2003 Server....
> A tak z ciekawosci : co jest niekompatybilnego w ASP?

To, że w chwili, gdy pojawiło się ASP chyba nic poza IISem go nie
obsługiwało. A już na pewno nie Apache. I ciągle ASP + Apache nie działa
najlepiej. Za to ms promował ASP nie wśród administratorów, a wśród
twórców www. I to oni wymagali od dostawców ASP, a tym samym IISa i
Windowsa. Microsoft wykorzystywał dominację na jednym rynku, aby zdobyć
inny i nadal tak robi.

> Webmasterzy to i owszem wybiora inna technologie niz ASP.NET bo po co z
> armaty do wrobli strzelac :)
> Ale tworcy aplikacji internetowych/intranetowych raczej wybiora Java lub
> ASP.NET niz skryptowanie w PHP.
> A problem powszechnosci i przenosnosci ASP.NET i ogolnie platformy .NET
> dzieki np projektowi Mono niedlugo moze odejsc do lamusa.

Jak mono będzie używalne i nie będzie trzeba kupować Windowsów to być
może.

> Platforma .NET jest otwartym standardem jak najbardziej :) - dzieki temu
> wlasnie moglo powstac Mono

Obecnie ASP.NET wymaga konkretnego serwera WWW na konkretnym systemie
operacyjnym na jednej z kilku platform sprzętowych. Nie mam zbyt dużego
wyboru. Otwarty w tym wypadku było uproszczeniem.

> Dodatkowo istnieja DARMOWE srodowiska wspierajace twozrenie aplikacji w
> ASP.NET np. webmatrix

Albo vim, albo quanta. I co z tego?

Na przyszłość wycinaj sygnaturki i inne niepotrzebne fragmenty. Zawsze
trochę zajętego miejsca na serwerach mniej i pasma mniej.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.