Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 13:05:38 MET DST

13.08.2005 user ksywką Jacek Wołoszka nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

>>> Litosci.. nie wymieniaj w jednym rzedzie PHP, ASP i ASP.NET.

> Moze inaczej : do przygotowania typowego sklepu netowego wystarczy ,
> natomiast dla wiekszych rozwiazan webowych to moze byc juz niewystarczajace.
> Poza tym konserwacja,rozwoj systemu opartego na ASP.NET moim zdaniem jest
> prostsza niz w przypadku rozwiazan skryptowych.
> Czas utworzenia aplikacji takze moze byc nizszy (w przypadku pisania "od
> zera" tj bez wlasnych bibliotek)
> Ale tutaj nie wiadomo czy to jest jakis duzy projekt czy po prostu typowy
> sklepik i w zwiazku z tym sugeruje aby ta czesc watku odpuscic...

Oczywiste jest, że jeżeli masz aplikację napisaną w ASP.NET jesteś
skazany na Windows. O wybieraniu lepszego systemu na serwer WWW można
mówić wtedy, gdy aplikacja da się uruchomić na kilku, albo jeszcze nie
masz aplikacji.

> Hmm a w swiecie linuksa wszystkie programy sa "kompatybilne" tj. dzialaja
> takze na innych platformach???

Na pewno nie. Jeśli z jakiś innych przyczyn postawię serwer na IISie, to
może i ku ASP.NET się skuszę. Ale nie chcę, żeby ASP.NET zmuszało mnie
do konkretnego serwera.

> Nie rozumiem co jest w tym zlego ze MS stworzyl ASP i nastepnie promowal ta
> technologie?

To, w jaki sposób ją promował. Wykorzystując pozycję na zupełnie innym
rynku.

> Mial do tego prawo. A jesli webmasterzy/tworcy serwisow internetowych sie
> przekonali do ASP to widocznie widzieli w tej technologii jakies plusy.

Na szczęście nie specjalnie się do niego przekonali.

> To ze nie wszystko co pochodzi od MS nie musi oznaczac wydawania pieniedzy,
> wymuszanie wlasnych standardow itp...

Zapewniam Cię, że Microsoft jako firma nastawiona na zysk nie robi
niczego za darmo. Webmatrix to (przynajmniej w pierwszej wersji, drugiej
nie widziałem) dosyć marne środowisko stworzone głównie w celu promocji
ASP.NET. Ale to i tak nie jest zbyt istotne.

Są jeszcze jakieś inne powody, dla których warto by stawiać serwer WWW
na Windows? Poza ASP.NET, które można zastąpić czym innym?

P.S.
Wiem, że na tej grupie moje wypowiedzi w tym wątku można odebrać za
trollowanie, ale na prawdę nie widzę uzasadnienia, dla WWW na IISie
(poza LANem i za wyjątkiem sytuacji, gdy mamy już serwer na Win i nie
zależy nam na maszynie specjalnie dla WWW). Do innych celów Windows jak
najbardziej się nadaje ;-)

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.