Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jacek Wołoszka <jacekw.usun_to_at_grochowski.com.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 16:04:18 MET DST

Użytkownik "Jarek Kamiński"
<"=?iso-8859-2?Q?moje=5Fimi=EA?="@vilo.bez.spamu.eu.org> napisał w
wiadomości news:slrndfotp0.46h.moje_imi@Solo.mshome.net...
> 11.08.2005 user ksywką Jacek Wołoszka nabazgrał(a) na grupę
> pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> No owszem, autor nie napisał, co to za sklep.

> Zastosowana technologia zależy głównie od programisty. O wyższości
> ASP.NET nad innymi technologiami (nie tylko PHP i ASP, ale również
> takimi, o których nie mam pojęcia, jak chociażby to, czym się
> tomcat zajmuje) i na odwrót można by długo dyskutować.

Litosci.. nie wymieniaj w jednym rzedzie PHP, ASP i ASP.NET.
Jesli juz z czyms mozna ASP.NET porownywac to raczej z rozwiazaniami JAVA
(tomcaty, serwlety, jbossy i inne javlety o ktorych nie mam pojecia)
I o wyzszosci albo nizszosci ASP.NET i rozwiazan java to mozna dyskutowac.

> Muszę za niego zapłacić. I nie oferuje nic ciekawego ponad lepszą
> obsługę ASP.NET niż Mono oraz kilka innych wyników polityki Microsoftu,
> który chciał wejść na rynek serwerów WWW wykorzystując niekompatybilne
> technologie w innym swoim oprogramowaniu (FronPage Server Extensions,
> ASP)

Wlasnie ta lepsza obsluga ASP.NET moze byc warta zakupu Win 2003 Server....
A tak z ciekawosci : co jest niekompatybilnego w ASP?

> Zależy od obciążenia serwera. Przy niskim Linux i BSD mają mniejsze
> wymagania. Dużego serwera WWW na IISie nie widziałem. Przed pojawieniem
> się IISa 6 nawet strony Microsoftu serwowane były przez Linuksa (a może
> BSD, nie ważne) ;->

Hmm troche duzych firm uzywajacych "na zewnatrz " IIS + ASP.NET to jest
jednak:
www.intel.com
www.microsoft.com
www.dell.com
www.asus.com.tw

> ASP.NET ma podobny problem jak Linux na desktopach. Nie jest obsługiwane
> przez większość serwerów WWW. Poza tym większość webmasterów wybiera
> inne technologie.

Webmasterzy to i owszem wybiora inna technologie niz ASP.NET bo po co z
armaty do wrobli strzelac :)
Ale tworcy aplikacji internetowych/intranetowych raczej wybiora Java lub
ASP.NET niz skryptowanie w PHP.
A problem powszechnosci i przenosnosci ASP.NET i ogolnie platformy .NET
dzieki np projektowi Mono niedlugo moze odejsc do lamusa.

> I mam nadzieję, że tak zostanie: wolę otwarte
> standardy i skrypty PHP, które nie będą wymagały serwerów za duże $,
> a które uda się również na nich uruchomić.

Platforma .NET jest otwartym standardem jak najbardziej :) - dzieki temu
wlasnie moglo powstac Mono
Dodatkowo istnieja DARMOWE srodowiska wspierajace twozrenie aplikacji w
ASP.NET np. webmatrix