Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 12:17:22 MET DST

11.08.2005 user ksywką Jacek Wołoszka nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Nie bierzesz pod uwage aplikacji - owego sklepu internetowego.

No owszem, autor nie napisał, co to za sklep.

> Majac tandem ISS + ASP.NET (SQL Server to akurat tutaj taki niezbedny nie
> jest) mozesz utworzyc skalowalna,wydajna aplikacje ASP.NET w znacznie
> krotszym czasie niz klasyczny "skryptowy" sklep (PHP, ASP).A co sie z tym
> wiaze aplikacja moze kosztowac mniej i byc tansza w espolatacji.

Zastosowana technologia zależy głównie od programisty. O wyższości
ASP.NET nad innymi technologiami (nie tylko PHP i ASP, ale również
takimi, o których nie mam pojęcia, jak chociażby to, czym się
tomcat zajmuje) i na odwrót można by długo dyskutować.

> Dodatkowo
> istnieje wersja Win 2003 Web Server ktora jakis tam koszmarnych pieniedzy
> nie kosztuje.

Muszę za niego zapłacić. I nie oferuje nic ciekawego ponad lepszą
obsługę ASP.NET niż Mono oraz kilka innych wyników polityki Microsoftu,
który chciał wejść na rynek serwerów WWW wykorzystując niekompatybilne
technologie w innym swoim oprogramowaniu (FronPage Server Extensions,
ASP)

> Sprzet pod Linuksa chyba nie musi byc slabszy - tutuaj to raczej obciazenie
> serwera oraz jakosc aplikacji odgrywa duza role.

Zależy od obciążenia serwera. Przy niskim Linux i BSD mają mniejsze
wymagania. Dużego serwera WWW na IISie nie widziałem. Przed pojawieniem
się IISa 6 nawet strony Microsoftu serwowane były przez Linuksa (a może
BSD, nie ważne) ;->

> Co do bazy to sie zgodze - MySQL lub Postgres pod windows jak na moj gust
> tez by spokojnie pociagnal nawet porzadna aplikacje webowa.
> A co do przyszlosci LAMP to sadze ze ASP.NET 2.0 moze te proporcje zmienic.
> Ale to moje subiektywne zdanie.

ASP.NET ma podobny problem jak Linux na desktopach. Nie jest obsługiwane
przez większość serwerów WWW. Poza tym większość webmasterów wybiera
inne technologie. I mam nadzieję, że tak zostanie: wolę otwarte
standardy i skrypty PHP, które nie będą wymagały serwerów za duże $,
a które uda się również na nich uruchomić.

P.S.

Nie jestem webmasterem a samo ASP.NET zaledwie liznąłem. I z tego
liźnięcia do teraz zostało mi niewiele ponad pierwszą linijkę
sygnaturki.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.