Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jacek Wołoszka <jacekw.usun_to_at_grochowski.com.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 19:57:02 MET DST

Użytkownik "Jarek Kamiński"
<"=?iso-8859-2?Q?moje=5Fimi=EA?="@vilo.bez.spamu.eu.org> napisał w
wiadomości news:slrndfmv8u.46h.moje_imi@Solo.mshome.net...
<ciach>
> A robienie sklepu
> internetowego na Windows to swoją drogą nie najlepszy pomysł (zaraz mnie
> grupa zje ;-), głównie ze względów ekonomicznych. Nie musisz wydawać
> kasy na oprogramowanie, które wcale w takim zastosowaniu nie jest
> lepsze.

Nie bierzesz pod uwage aplikacji - owego sklepu internetowego.
Majac tandem ISS + ASP.NET (SQL Server to akurat tutaj taki niezbedny nie
jest) mozesz utworzyc skalowalna,wydajna aplikacje ASP.NET w znacznie
krotszym czasie niz klasyczny "skryptowy" sklep (PHP, ASP).A co sie z tym
wiaze aplikacja moze kosztowac mniej i byc tansza w espolatacji.Dodatkowo
istnieje wersja Win 2003 Web Server ktora jakis tam koszmarnych pieniedzy
nie kosztuje.

> Sprzęt chyba też może być słabszy (nie przyglądałem się zbyt
> intensywnie IIS w wersji 6). Koszty zarządzania też będą niższe -
> - do każdego systemu musisz wynająć kogoś, kto się na nim zna.

Sprzet pod Linuksa chyba nie musi byc slabszy - tutuaj to raczej obciazenie
serwera oraz jakosc aplikacji odgrywa duza role.

> Jak pokazują statystyki większość serwerów WWW w Internecie opiera się
> na platformie LAMP (Linux + Apache + MySQL + PHP), chodź IMO zamiast
> Linuksa można użyć BSD i zamiast MySQL na przykład Postgresa.

Co do bazy to sie zgodze - MySQL lub Postgres pod windows jak na moj gust
tez by spokojnie pociagnal nawet porzadna aplikacje webowa.
A co do przyszlosci LAMP to sadze ze ASP.NET 2.0 moze te proporcje zmienic.
Ale to moje subiektywne zdanie.