Re: dziwne

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 18:16:12 MET DST

Osoba podpisana jako Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> w artykule
<news:vjrrcd.7c6.ln@kwinto.prv> pisze:

> Prawdopodobnie partycje były zakładane przy innej geometrii dysku.
> Popatrz w tabelę partycji, na której głowicy kończą się te partycje:
> na 239 (źle) czy też na 255 (prawidłowo).

Na 254, w obu przypadkach liczenie jest od zera.

> Żeby uniknąć takich
> problemów w przyszłości, nie wolno zezwalać płycie na
> autorozpoznawanie dysków, lepiej ręcznie wymusić tryb LBA/255 głowic.

Niektóre Biosy (kojarzy mi się Soltek lub Gigabyte) mają oznaczenia na
odwrót: po ustawieniu trybu LBA przeliczają 240 głowic, zaś w trybie Large
liczą 255 głowic.
Poza tym na niektórych dyskach sposób translacji (15/255 lub 16/240) można
przestawiać zworkami i wymuszaniem w Biosie niewiele się tu wskóra.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)