Re: NTFS vs FAT32

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 15 Jul 2005 - 20:58:46 MET DST

Jacek <jacek.dul.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> Może mi ktoś
> jasno powiedzieć, albo podać link (szukałem na googlach, ale widocznie
> za słabo) dlaczego NTFS jest lepszy od FAT32.

FAT jest gorszy bo:

- nie obsługuje bardzo dużych partycji
- nie obsługuje dużych plików
- nie koduje nazw plików w Unicode
- nie ma quoty
- nie ma journalingu
- mniejsza niezawodność
- nie obsługuje plików rozrzedzonych
- nie obsługuje wielokrotnych strumieni danych
- nie obsługuje kompresji
- nie obsługuje hardlinków
- nie obsługuje punktów ponownej analizy, w tym linków symbolicznych,
punktów połączenia, punktów montowania woluminów i magazynu zdalnego
- nie obsługuje śledzenia łaczy rozproszonych
- nie obsługuje szyfrowania
- nie obsłguje uprawnień

--
Grzegorz Niemirowski