Re: NTFS vs FAT32

Autor: KomaK <series_at_box43.gnet.pl>
Data: Mon 18 Jul 2005 - 10:50:23 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:db9119$k38$1@opal.icpnet.pl...

> FAT jest gorszy bo:
>
> - nie obsługuje bardzo dużych partycji
> - nie obsługuje dużych plików
> - nie koduje nazw plików w Unicode
> - nie ma quoty
> - nie ma journalingu
> - mniejsza niezawodność
> - nie obsługuje plików rozrzedzonych
> - nie obsługuje wielokrotnych strumieni danych
> - nie obsługuje kompresji
> - nie obsługuje hardlinków
> - nie obsługuje punktów ponownej analizy, w tym linków symbolicznych,
> punktów połączenia, punktów montowania woluminów i magazynu zdalnego
> [...]

Zestawienie Extra !!! Ale dla niektórych napisałbym tak:

- Znajomy ostatnio ripował płytki dvd i szło mu w kosmos !!! Po tygodniu
nerwówki okazało się, że Fat32. Kolego wpadł z kamerką i zgraliśmy film z
imprezki (20GB) - NTFS - nie ma dylematu z dużymi plikami.
- Pamiętam, jak mi dysk popuszczał. Gdy był Fat - to dostawałem pięknego
BlueScreena, Ntfs zaznaczył sektory "nie do użytku" i poszedł dalej...
- Mam dyski 100-300GB - jak mi się spieszy to traktuję kompa jak Amigę z
przed 15 laty (restart z palca) - nie wyobrażam sobie dysków na Facie w tym
momencie (Sprawdzanie wolnego miejsca na dysku 4godz::-)
- Siostra eksperymentuje na moim kompie, a ja nie chciałbym, żeby 4 lata
pracy poszły w kosmos - (NTFS - zabezpieczenia)
- Potrzebowałem duuzo wolnego miejsca - na 3 dyskach założyłem NTFS i
kazałem potraktować to jako jeden dysk (3x160GB)
- na dyskach z NTFS niektóre AntyViry robią znaczniki co do modyfikacji
plików, dzięki temu plik sprawdzany jest tylko raz. Póżniej nie ma potrzeby
skoro nie został zmodyfikowany - przyspiesza to KOMPA i to zdrowo.
- W sieci osiedlowej wymieniamy się danymi. Udostępniłem katalog, żeby ekipa
mogła coś wrzucać :-) Po tygodniu zapchali dysk tak, że nawet poczty nie
mogłem ściągnąć. Włączyłem Quotę (czyli ograniczenie powierzchni dla usera)
i po problemie....

Można tak jeszcze przez miesiąc....

--
Pozdrawiam