Re: centralne repozytorium logow

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Tue 24 May 2005 - 22:31:12 MET DST

Piotr Smerda dnia 2005-05-24 20:29:

> Są implementacje klientów dla syslog dla Windows np.
> http://www.edoceo.com/creo/winlogd/ (oczywiście nie jest to jedyny sposób).

no to by dziennik zdarzeń exportowało online do sysloga na maszynie z bazą

> Dobrym pomysłem jest stworzenie dość restrykcyjnego serwera logów z syslogd
> (jest odpowiednie howto na www.linuxsecurity.org) i dopięcie do niego np
> nagrywarki DVD co w połączeniu z dvd+rw tools da znakomite efekty.

wolę pakować to w bazę sql w celu wykonywania dalszego raportowania
i wszelakich analiz globalnych, pozostaje jeszcze zapędzić syslogd
do insertowania tego co zbiera z sieci w bazkę

> A pod linuksem parsować możesz co chcesz i jak chcesz ... Perl to potęga :)

nie lubie perla :( wolę php czy *sh czy choćby windziany vb/vbscript
ale perl działa na mnie jak czerwona płachta na byka :) - sam nie
wiem czemu - mimo że qmam perla co nie znaczy że muszę go lubieć
a tym bardziej stosować :)

niemniej dzienniki z bazki chcę potem obrabiać gotowymi
zapytankami sql z php i raporciki na stronkę.

--