Re: centralne repozytorium logow

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 07:54:06 MET DST

On Tue, 24 May 2005 22:31:12 +0200, Bartek Siebab wrote:

> Piotr Smerda dnia 2005-05-24 20:29:

> no to by dziennik zdarzeń exportowało online do sysloga na maszynie z bazą

> wolę pakować to w bazę sql w celu wykonywania dalszego raportowania
> i wszelakich analiz globalnych, pozostaje jeszcze zapędzić syslogd
> do insertowania tego co zbiera z sieci w bazkę

A kto Ci broni potem sysloga już na linuksie obrabiać tak by ładował dane
bezpośrednio do MySQL/PostgreSQL. Są do tego odpowiednie narzędzia i gotowe
skrypty.
Są też gotowe analizatory logów.

> nie lubie perla :( wolę php czy *sh czy choćby windziany vb/vbscript
> ale perl działa na mnie jak czerwona płachta na byka :) - sam nie
> wiem czemu - mimo że qmam perla co nie znaczy że muszę go lubieć
> a tym bardziej stosować :)

Nikt Ci nie każe Perla stosować. Python, Ruby, sh, do wyboru do koloru.
Możesz też w C/C++ napisać parsera :)

> niemniej dzienniki z bazki chcę potem obrabiać gotowymi
> zapytankami sql z php i raporciki na stronkę.

A to co już będziesz z bazą robił to pozostawiam Twojej fantazji -
generalnie dobrze jest mieć maszynę jedną do logów na której raz na
tydzień/dzień wymieniasz CD/DVD i masz pełne archiwum logów z ostatnich np
2 lat w szafie.
Bazę możesz też archiwizować on-line. Możliwości wiele jest ...

--
Pozdrawiam
Piotrek