Re: Zamykanie systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 15 May 2005 - 19:02:51 MET DST

Użytkownik "Tristan Alder" <smiejek@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:d67jtl$82t$2@serwus.bnet.pl...
> Witam,
>
> znajoma ma małe biuro z kilkoma kompami i ostatnio dwa XP z nich
> jej się zamykają. Tak na amen. Teoretycznie można by myśleć, że
> Blaster, ale:
>
> a) są tam 4 XP w sieci, a chorują tylko 2.
>
> b) jeden z tych chorych ma SP2 i aktywny monitor mks_vira

Zapora włączona? System przeskanowany porządnym antispyware (SpyBot
S&D, Microsoft Antispyware)?

> c) Blaster objawia okienko przed zamknięciem, a tam _podobno_ się
> nie objawia.

A jak się objawia to zamykanie. Nagle, jakbyś przycisk zasilania
wcisnął, czy też normalnie, tak jak po wydaniu polecenia "Zamknij
system"?

> Czy jest jakaś nowa, magiczna zaraza, która mogłaby takie coś
> robić? Jak mogę to zdiagnozować? Co mogę sprawdzić?

Wciąż się coś dzieje. Musisz mieć na bieżąco robione aktualizacje
(najlepiej automatycznie), wtedy raz w tygodniu system będzie
automatycznie sprawdzany zaktualizowanym narzędziem MS do usuwania
szkodników. Polecam uwadze także MS Antispyware, bo działa w tle i nie
dopuszcza do niepożądanych zmian w w wielu krytycznych miejscach
systemu.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/